במהלך לילה היסטורי, עשרה ימים לאחר תחילת מבצע "עם כלביא", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הדהים את העולם כשהכריז ברשת החברתית TRUTH שבבעלותו על תקיפה אמריקאית מוצלחת באיראן. "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן", כתב טראמפ. "כל המטוסים כבר מחוץ למרחב האווירי האיראני. מטען מלא של פצצות הוטל על האתר המרכזי – פורדו. ברכות ללוחמים האמריקאים האמיצים שלנו".

לאחר מכן, הוסיף הנשיא: "פורדו איננו". טראמפ הגדיר את האירוע כ"רגע היסטורי עבור ארצות הברית של אמריקה, ישראל והעולם", והציב אולטימטום ברור: "איראן חייבת כעת להסכים לסיים את המלחמה הזו".

על פי דיווחים בארה"ב, התקיפה המורכבת כללה מספר זרועות של הצבא האמריקאי. שישה מפציצים חמקנים מסוג B-2, המסוגלים לשאת פצצות חודרות בונקרים, הטילו על מתקן הגרעין התת-קרקעי והמבוצר בפורדו שש פצצות GBU-57, הנחשבות למתקדמות מסוגן בעולם. יצוין כי אין תמימות דעים באשר למספר הפצצות שהוטלו על המתקן, שכן ב-CNN דווח בכלל על 12 כאלה. במקביל, צוללות אמריקאיות שהוצבו במרחק של כ-400 מייל מהחוף שיגרו כ-30 טילי שיוט מסוג טומהוק לעבר המתקנים בנתנז ובאיספהאן.

ברשת פוקס ניוז דווח כי "נראה שארצות הברית השמידה לחלוטין את הגרעין בפורדו", וטראמפ עצמו אמר לרשת: "האמביציות של איראן להשגת נשק גרעיני מתו רשמית".

הפעולה האמריקאית נעשתה בתיאום מלא עם ישראל. גורם ישראלי בכיר מסר למוטי קסטל כי "מדובר במכה אנושה לתוכנית הגרעין. השמדה רבתי של כל האתרים שנועדו לייצור נשק גרעיני". לדבריו, "האמריקאים עדכנו אותנו מראש בדיוק כפי שאנחנו עדכנו אותם לפני התקיפה שלנו", וכי הנשיא טראמפ שוחח עם ראש הממשלה נתניהו סמוך לשעת התקיפה. חברי הקבינט המדיני-ביטחוני המצומצם עקבו אחר מהלך התקיפה בזמן אמת מה"בונקר" בקריה, באמצעות חיבור לרשתות הצבא האמריקאי.
רה"מ נתניהו פרסם הודעה מיוחדת באנגלית, בה שיבח את טראמפ: "החלטתך האמיצה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן בעזרת עוצמתה האדירה של ארה"ב תשנה את ההיסטוריה. הנשיא טראמפ ואני מרבים לומר: 'שלום דרך עוצמה'. קודם באה העוצמה, ורק אחר כך בא השלום. והלילה, הנשיא טראמפ וארצות הברית פעלו בעוצמה רבה".
התגובה הרשמית מאיראן הייתה מעורבת. הטלוויזיה הממלכתית טענה כי "מתקני הגרעין פונו מבעוד מועד" בניסיון להמעיט בנזק. עם זאת, משמרות המהפכה אישרו רשמית כי "חלק מאתר הגרעין בפורדו הותקף בתקיפות אוויריות של האויב", וכן אישרו את הפגיעות בנתנז ובאיספהאן.
בהמשך, עברו האיראנים לאיומים. חשבון המזוהה עם משמרות המהפכה פרסם כי "מבחינתם המלחמה מתחילה עכשיו", והטלוויזיה האיראנית הודיעה כי "כל אזרח אמריקאי באזור יהיה מטרה לגיטימית". גם שלוחתה של איראן בתימן, ארגון הטרור החות'י, פרסם איום קצר: "על וושינגטון לשאת בהשלכות".
במקביל, הרשות לאנרגיה אטומית של איראן הודיעה כי "פיתוח תוכנית הגרעין השלווה של המדינה לא ייעצר", והבטיחה להמשיך את הפרויקט.

בהתייחסות מצולמת ראשונה, הבהיר הנשיא טראמפ את מטרותיו ואת המסר לאיראן. "הערב, אני יכול לדווח לעולם שהתקיפות היו הצלחה צבאית מרהיבה", אמר. "איראן, הבריון של המזרח התיכון, חייבת כעת לעשות שלום. אם לא, התקפות עתידיות יהיו גדולות וקלות בהרבה. יהיה שלום, או שתהיה טרגדיה לאיראן". טראמפ הודה אישית לנתניהו ולצבא הישראלי, והוסיף: "עבדנו כצוות כפי שאולי אף צוות לא עבד מעולם".
באופן מפתיע, דיווחה רשת CBS כי טרם התקיפה, ארה"ב העבירה מסר לאיראן לפיו מטרת הפעולה היא סיכול תוכנית הגרעין, ולא שינוי המשטר בטהרן. לפי דיווח נוסף ברשת ABC האמריקנית, ארה"ב וישראל תרגלו את התקיפה באיראן כבר לפני שנה, בתקופת ממשלו של ביידן, אך "לא חשבו שזה יקרה עכשיו".
בעקבות ההתפתחות הדרמטית והחשש מתגובה איראנית, פיקוד העורף בישראל החמיר את הנחיות ההתגוננות בכל רחבי הארץ. החל מהשעה 03:45 בבוקר, בוטלו כלל הפעילויות החינוכיות, נאסרו התקהלויות ומקומות העבודה הועברו למתכונת חירום. הציבור נקרא להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות.
בנוסף, בשל ההתפתחויות, רשות שדות התעופה הודיעה כי המרחב האווירי של מדינת ישראל סגור לכניסה ויציאה. "על הציבור להתעדכן מול חברות התעופה. המעברים היבשתיים לסיני ולירדן פועלים כסדרם" נמסר. ההשלכה הישירה להודעה – החזרתם של עשרות אלפי הישראלים התקועים בחו"ל תתעכב שוב.
