שר הביטחון ישראל כ"ץ פרסם היום (שישי) ציוץ בפרסית, המופנה למפקד כוח קודס האיראני, קאאני, ובו הגיב לאיומיו החוזרים ונשנים כלפי ישראל. כ"ץ הבהיר כי אם איראן תבחר לתקוף את ישראל, זו תהיה הטעות הגדולה ביותר שלה עד כה, והזהיר מפני ההשלכות.

בציוץ, כ"ץ עקץ ואמר כי "תדמית המשת"פ התאימה לו בהרבה מחליפת האיומים המגוחכת הזאת", זאת בהקשר לקונספירציות ברשת כביכול מדובר בסוכן מוסד בגלל רצף ניסיונות חיסול ששרד. שר הביטחון הדגיש כי במקרה של תקיפה איראנית, "כאן לא יעזרו לה שום הורמוז וירי באוכלוסייה", וכי שום דבר לא יעצור בעדנו: "כוחותינו ערוכים להשלים את המלאכה".

באיראן מאיימים: "אם ישראל לא תצא מלבנון היום, מחר היא תברח"
דבריו של כ"ץ מגיעים יממה לאחר שמפקד כוח קודס של משמרות המהפכה שיגר איום ישיר לעבר ישראל. בהצהרה שפורסמה בתקשורת הממלכתית באיראן, קרא קאאני לישראל לסגת מכל שטח לבנון והזהיר כי אם לא תעשה זאת מרצונה, "מחר תיאלץ להימלט בהשפלה ובתבוסה".

האיום האיראני מגיע על רקע המגעים המדיניים המתנהלים בוושינגטון בנוגע להסדר עם לבנון. במסגרת השיחות נבחנת אפשרות לנסיגה ישראלית מצומצמת ומבוקרת מתא שטח בדרום לבנון, לצד כניסת כוחות של צבא לבנון, בכפוף למנגנוני פיקוח ובקרה. בירושלים מדגישים כי מדובר במהלך ביטחוני שנועד לבחון את יכולתו של צבא לבנון למנוע את התבססות חיזבאללה באזור, ולא בנסיגה שנכפתה על ישראל.
