רשת CBS האמריקנית דיווחה כי ארה"ב באופן מפתיע, העבירה מסר לאיראנים טרום התקיפה – ואמרה להם במקרה שתתערב זה לא יהיה לשם שינוי המשטר אלא לצורך מימוש תוכנית אמריקנית שנוגעת לגרעין. בתוך כך, הנשיא האמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקיפה הלילה במתקני הגרעין הייתה "הצלחה מדהימה", והעניק עצמה חמה לאיראן: "כדאי להם להפסיק את זה מיד".
הלילה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על תקיפה נרחבת בשלושה מתקני גרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן, והצהיר: "פורדו איננו". לפי גורם ישראלי בכיר, מדובר במכה אנושה לתוכנית הגרעין האיראנית, והשמדה נרחבת של אתרים שיועדו לייצור נשק גרעיני.

התקיפה בוצעה באמצעות שישה מפציצי B2 של חיל האוויר האמריקני, שנשאו פצצות כבדות לחדירה למתקנים תת-קרקעיים. על פי הדיווחים, טראמפ עדכן את רה"מ לפני הפעולה, והקבינט הישראלי התכנס עד מועד התקיפה. טראמפ הבהיר כי כל המטוסים שבו בשלום והדגיש כי "אין צבא אחר שהיה מסוגל לבצע זאת". עוד אמר כי יישא נאום לאומה, וכי זהו רגע היסטורי שדורש מאיראן להסכים לסיים את המלחמה.
