accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

דיווח ב-CBS: זה המסר שהעבירה ארה"ב לאיראן לפני התקיפה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

3

10

like

3

dislike

ברשת CBS האמריקנית דווח כי ארה"ב פנתה אתמול לאיראן באופן דיפלומטי, ואמרה כי כל התקיפות הן "תוכניות אמריקאיות" וכי מטרתן אינה להביא לשינוי המשטר • בתוך כך, הנשיא האמריקני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס: "הייתה לנו הצלחה מדהימה הערב, האיראנים צריכים להפסיק מיד"


רשת CBS האמריקנית דיווחה כי ארה"ב באופן מפתיע, העבירה מסר לאיראנים טרום התקיפה – ואמרה להם במקרה שתתערב זה לא יהיה לשם שינוי המשטר אלא לצורך מימוש תוכנית אמריקנית שנוגעת לגרעין. בתוך כך, הנשיא האמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקיפה הלילה במתקני הגרעין הייתה "הצלחה מדהימה", והעניק עצמה חמה לאיראן: "כדאי להם להפסיק את זה מיד".

הלילה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על תקיפה נרחבת בשלושה מתקני גרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן, והצהיר: "פורדו איננו". לפי גורם ישראלי בכיר, מדובר במכה אנושה לתוכנית הגרעין האיראנית, והשמדה נרחבת של אתרים שיועדו לייצור נשק גרעיני.

maximize-image
המתקן הגרעיני בפורדו | צילום: טוויטר

התקיפה בוצעה באמצעות שישה מפציצי B2 של חיל האוויר האמריקני, שנשאו פצצות כבדות לחדירה למתקנים תת-קרקעיים. על פי הדיווחים, טראמפ עדכן את רה"מ לפני הפעולה, והקבינט הישראלי התכנס עד מועד התקיפה. טראמפ הבהיר כי כל המטוסים שבו בשלום והדגיש כי "אין צבא אחר שהיה מסוגל לבצע זאת". עוד אמר כי יישא נאום לאומה, וכי זהו רגע היסטורי שדורש מאיראן להסכים לסיים את המלחמה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News