לילה דרמטי. לאחר אין ספור הערכות ודיווחים בתקשורת העולמית, הנשיא טראמפ הדהים את העולם והצהיר כי ארה"ב תקפה את מתקני הגרעין באיראן בפורדו, נתנז ואיספהאן. גורם ישראלי בכיר מסר לכתבנו מוטי קסטל כי "מדובר במכה אנושה לתוכנית הגרעין. השמדה רבתי של כל האתרים הגרעיניים שנועדו לייצור נשק גרעיני".
לדברי הגורם, "האמריקאים עדכנו אותנו מראש בדיוק כפי שאנחנו עדכנו אותם לפני התקיפה שלנו". עוד אמר כי "כבר אמש עדכן הנשיא טראמפ את רה"מ בשיחה ביניהם בשעת התקיפה". בבית הלבן אישרו לאחר מכן כי טראמפ ונתניהו אכן שוחחו לפני הפעולה.
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי התקיפה בוצעה באמצעות מפציצי ה-B2 האימתניים של חיל האוויר האמריקני, ומכך אפשר להסיק כי הנזק שנגרם למתקן הגרעיני בפורדו הוא משמעותי מאד. המפציצים יכולים לשאת את פצצות "פירוק בונקרים" הדרושות במשקל 13,000 ק"ג שיכולות לחדור לפורדו. הנשיא טראמפ עצמו צייץ בהמשך: "פורדו איננו".

הגורם הבכיר הוסיף כי בפעולה הצבאית השתתפו שישה מפציצים ואמר כי "האמריקנים ביקשו דברים מבצעיים מסוימים ואנחנו פעלנו בהתאם. הקבינט המצומצם התכנס עד שעת התקיפה וכעת התפזר".
עוד כתב הנשיא: "אשא נאום לאומה בשעה 22:00, בבית הלבן, בנוגע למבצע הצבאי המוצלח שלנו באיראן". לדבריו, "זהו רגע היסטורי עבור ארצות הברית של אמריקה, ישראל והעולם". טראמפ הצהיר כי "איראן חייבת כעת להסכים לסיים את המלחמה הזו".
בציוץ המקורי של הנשיא טראמפ נכתב כי "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן. כל המטוסים כבר מחוץ למרחב האווירי האיראני. מטען מלא של פצצות הוטל על האתר המרכזי – פורדו". הנשיא הוסיף כי "כל המטוסים בדרכם הבטוחה חזרה. ברכות ללוחמים האמריקאים האמיצים שלנו – אין צבא אחר בעולם שהיה מסוגל לבצע זאת. עכשיו הזמן לשלום! תודה על תשומת הלב".
