accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

איטורו מזנקת בנאסד"ק, אנבידיה מטפסת בזכות עסקה עם סעודיה

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

טז אייר ה'תשפה (14.05.25)

0

like

0

dislike

וול סטריט היום: איטורו הישראלית מזנקת ביום המסחר הראשון • נאסד"ק מוביל בעליות עם זינוק של אנבידיה, AMD וסופר מיקרו


יום המסחר בוול סטריט מתנהל היום (רביעי) כאשר מדד נאסדק עולה בכ-0.4% ומוביל את העליות בשוק, בעוד מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 רושמים ירידות קלות. המגמה החיובית בנאסד"ק מגיעה על רקע ראלי במניות הטכנולוגיה והשבבים, ובראשן אנבידיה, סופר מיקרו וכניסת ענק חדשה לזירה: איטורו (eToro) הישראלית.

חברת הפינטק הישראלית איטורו פתחה היום לראשונה את המסחר בנאסד"ק תחת הסימן ETOR ומזנקת ביותר מ-39%. שווי השוק של החברה כבר חצה את רף 5.6 מיליארד דולר, לאחר שגייסה כ-620 מיליון דולר. החברה, שמפעילה פלטפורמת מסחר חברתי ליותר מ-40 מיליון משתמשים, מסמנת הצלחה בולטת בשוק ההנפקות, במיוחד על רקע קיפאון ששרר בחודשים האחרונים.

maximize-image
images-count1+
אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

מניית אנבידיה מוסיפה לעלות בכ-3.8% וממשיכה את הראלי שנרשם אתמול, אז עלתה בכ-6%. העליות מגיעות לאחר הכרזה על עסקה של מאות אלפי שבבי AI שיסופקו לחברת Humain הסעודית, בעסקה שמוערכת בכ-7 מיליארד דולר. העסקה הוכרזה במהלך פורום השקעות בריאד בהשתתפות הנשיא טראמפ. במקביל, משרד המסחר האמריקני הודיע כי החל בהליך להסרת מגבלות היצוא שהוטלו בתקופת ממשל ביידן, מהלך שתומך במכירות של ענקיות השבבים לשווקים מחוץ לסין.

מניית סופר מיקרו, יצרנית שרתים מבוססי שבבי אנבידיה, רושמת עלייה חדה של כ-17% בעקבות חתימה על שותפות עם חברת DataVolt הסעודית, בעסקה בשווי 20 מיליארד דולר. גם AMD נהנית מהביקושים לשבבי AI ומטפסת בכ-4%.

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

מניית Reddit, מזנקת בכ-15% ללא סיבה חד משמעית, ככל הנראה בשל שיעור שורט גבוה במיוחד. עם זאת, מניית American Eagle נופלת לאחר שהחברה משכה את תחזיותיה בשל "אי-ודאות מקרו-כלכלית", על רקע המתיחות בסחר.

המשך המתיחות בוושינגטון סביב רפורמת המס של טראמפ והמאבק בתוך המפלגה הרפובליקנית על תקרת ניכויי המס המקומיים (SALT) ממשיכים לעורר חוסר ודאות בשוק, כאשר מחוקקים מתקשים להגיע להסכמה.

מנגד, מגזר הבריאות ממשיך להיחלש: מדד הבריאות של S&P 500 ירד בכ-2% היום. מניות כמו UnitedHealth ו-Eli Lilly סופגות ירידות כבדות לאחר שינויים בהנהלה וחששות תחרותיים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News