ענקית השבבים אנבידיה הודיעה אתמול (שלישי) כי תרשום חיוב רבעוני בסך 5.5 מיליארד דולר, בעקבות הוראות חדשות מממשל ארה"ב האוסרות על ייצוא מעבדי H20 מתקדמים לסין ולמדינות נוספות ללא רישיון מיוחד. ההגבלות, שנכנסו לתוקף ב-9 באפריל, מהוות המשך להחמרת מדיניות הסחר האמריקאית מול סין ומטרתן למנוע גישה סינית לטכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות.
התגובה בשווקים הייתה מיידית: מניית אנבידיה צנחה ביותר מ-6% במסחר שלאחר סגירה. גם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נפלו – נאסד"ק איבד 2.2%, מדד S&P 500 ירד ב-1.4%, ודאו ג'ונס השיל 0.8%.

השלכות המהלך חרגו מגבולות ארה"ב. באסיה נרשמו ירידות חדות: מדד הניקיי היפני איבד 1.6%, ההאנג סנג בהונג קונג נפל ב-2.7%, ומדד MSCI של אסיה-פסיפיק מחוץ ליפן ירד ב-1.4% – קוטע רצף של ארבעה ימי עליות.

גם הבורסה בתל אביב, שמתנהלת היום במתכונת מקוצרת, מגיבה בירידות:
מדד ת"א 35 מאבד כ-0.8% ומדד ת"א 90 יורד ב-1.1%. מניות השבבים נובה וקמטק, שקשורות לענף הסמיקונדקטור, רושמות ירידות חדות בהמשך למגמה השלילית הגלובלית.
בתוך כך, שר האוצר האמריקאי סקוט בסט אמר בראיון ל-Yahoo Finance כי צפויה "בהירות מהותית" בנושא המכסים מול שותפות סחר מרכזיות – מלבד סין זאת לקראת סיום תקופת ההקפאה בת 90 הימים עליה הכריז הנשיא טראמפ.
