לאחר שסגנו של טראמפ ג'יי די ואנס, הצהיר מוקדם יותר היום כי איראן הסכימה לאפשר פיקוח של סבא"א במתקני הגרעין – ובטהרן מיהרו להכחיש את הדברים. טראמפ צייץ לפני זמן קצר (שני) ברשת כי "כולם מודעים היטב לכך שאיראן תסכים לפיקוח נרחב על נשק, כדי להבטיח "כנות גרעינית" לאורך זמן גם בעתיד".

נזכיר כי סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה כי סוגיית מתן היתר הכניסה לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) – כלל לא אושרה על ידי צוות המשא ומתן האיראני או גורמים רשמיים בממשל. ונכתב כי "מוטב שהדבר לעולם לא יאושר".
ב"תסנים" הוסיפו כי אחד הנכסים החשובים ביותר של איראן כיום, המשמש כבלם מול פעולות אמריקאיות, הוא מדיניות ה"עמימות הגרעינית". על פי הדיווח, איראן מנהלת במכוון אי-ודאות לגבי מיקומי האחסון של חומרים מועשרים. איראן טוענת כי ארצות הברית משקיעה את כל מאמציה כדי לפצח עמימות זו ולהשיג מודיעין על האתרים הרגישים, מהלך שטהראן נחושה לסכל.
כאמור, ואנס אמר בהצהרתו כי האיראנים הסכימו להזמין מחדש את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית למדינתם – זהו ציון דרך משמעותי עבור העם האמריקני, והצעד הראשון לקראת פירוז גרעיני קבוע או סיום קבוע של תוכנית נשק גרעיני באיראן". עם זאת, ואנס הסביר כי ההסכמה הושגה רק בלילה, ולכן הפקחים עדיין לא נשלחו. לדבריו, "הם יחזרו השבוע, אני מקווה שזה יקרה כבר היום".

עוד הודיע כי כל ההגבלות והסנקציות מעל איראן בכל הקשור למכירת נפט הוסרו למשך 60 ימי המשא ומתן. בהתאם, ההחלטה, מעתה יותר למשטר הטרור האיראני לייתר, לספק ולמכור את הנפט. בכך בעצם, מסיר משטר טראמפ את הסנקציות שהוטלו על איראן שהגבילו, גם אם בהצלחה מועטה, את קצב ההתעצמות שלהם.
