accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

עסקת ענק: אנבידיה תמכור לסעודיה 18 אלף שבבי AI מתקדמים

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

טו אייר ה'תשפה (13.05.25)

3

2

like

0

dislike

השבבים, המיועדים לשימוש במרכז נתונים בהספק של 500 מגה-וואט, הם מהדור החדש של נבידיה, ה-GB300 Blackwell, שהושק רשמית מוקדם יותר השנה • מנכ"ל החברה, שמנייתה עלתה ב-4% בעקבות העסקה: "אנו שמחים שסעודיה תהיה חלק מרכזי מהטכנולוגיה המהפכנית הזו"


עסקת ענק. חברת אנבידיה, הודיעה היום (שלישי) על מכירה של למעלה מ-18,000 שבבים מתקדמים מסוג Blackwell לחברת Humain הסעודית. ההכרזה נמסרה במהלך פורום ההשקעות הסעודי-אמריקאי, המתקיים כחלק מביקורו של הנשיא טראמפ בסעודיה שהחל היום בבוקר.

השבבים, המיועדים לשימוש במרכז נתונים בהספק של 500 מגה-וואט, הם מהדור החדש של נבידיה, ה-GB300 Blackwell, שהושק רשמית מוקדם יותר השנה. השבבים יתמכו בפיתוח מודלים של בינה מלאכותית מתקדמת, בדומה לטכנולוגיות המופעלות על ידי ChatGPT.

maximize-image
כל הקופה, מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג | צילום: שאטרסטוק

Humain, חברה בבעלות קרן ההשקעות הציבורית של סעודיה (PIF), מתכננת להרחיק לכדי שימוש ב"מאות אלפי" מעבדי GPU של נבידיה בעתיד, כחלק מאסטרטגיה לבניית תשתיות מרכזי נתונים ופיתוח AI.

מנכ"ל אנבידיה הואנג הדגיש את הפוטנציאל של סעודיה כמרכז טכנולוגי, ואמר: "סעודיה עשירה באנרגיה, ואנו שמחים שסעודיה תהיה חלק מרכזי מהטכנולוגיה המהפכנית הזו". לפי CNBC, העסקה משקפת את מעמדם של שבבי נבידיה ככלי דיפלומטי חשוב עבור ממשל טראמפ, בזמן שמדינות רבות מתחרות על גישה לטכנולוגיה זו. מניות החברה זינקו ב-4% עם פתיחת שערי המסחר בעקבות העסקה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News