ברקע הלחץ האמריקני: ישראל שוקלת להכריז על נסיגות 'סמליות' מהשטח בדרום לבנון כחלק מהמשא ומתן שייפתח בקרוב, כך מסר היום (שני) מקור המעורה בפרטים לאתר הירדני "Roya News".

מוקדם יותר היום, המזרחן יוני בן מנחם שיגר אזהרה חמורה בריאיון לטל מאיר לקראת תחילת המגעים בוושינגטון: "גורמי ביטחון מסרו לי שכבר מתחילים לדבר על נסיגה ישראלית משטחים שתפסנו, וביניהם גם הבופור".
לדבריו, "האמריקנים כבר מנסים להתחיל להכתיב לנו את היציאה מלבנון לפני שנפתרה בעיית פירוק הנשק של חיזבאללה. הבנים שלנו נופלים שם, ועכשיו רוצים לקפל אותנו מבלי שיש פתרון רציני שמבטיח את שלום תושבי הצפון מפני פלישה של כוח רדואן, ירי טילי נ"ט ורקטות – ההתפתחויות הללו מסוכנות ביותר".

בתוך כך, בין ההצעות האחרונות של נשיא ארצות הברית טראמפ, בניסיון "לבלום" את התקיפות של ישראל נגד ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, הוא לאפשר לסוריה, תחת הנהגתו של אל-ג'ולאני, להיות האחראי על פירוק חיזבאללה מנשקו, במקום ישראל.
