לאחר פסיקתו של שופט בית המשפט העליון נועם סולברג למנוע מהממשלה להדיח את היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה מגישה הבוקר (ראשון) את תגובתה לבג"ץ ומבקשת: "לא לאפשר לממשלה להוסיף ולקדם את המהלך הבלתי חוקי טרם הכרעת בית המשפט".
בתגובה שהעבירה, כתבה בהרב-מיארה: "ההחלטה גורמת לנזקים מיידיים ומצטברים, שנכון להביאה לביקורת שיפוטית באופן מיידי, במנותק מאופן ישומה. בית המשפט מתבקש להביאה לכלל ביקורת שיפוטית, מוקדם ככל הניתן". עוד הוסיפה היועצת המשפטית לממשלה כי בג"ץ נדרש לדון בשאלת החוקיות, ולכן מבקשת למנוע את ההדחה מראש.

תגובתה של היועמ"שית מגיעה, כאמור, לאחר פסיקת סולברג שהתקבלה ביום שישי האחרון, לפיה בג"ץ מונע באופן רשמי את פיטוריה של בהרב-מיארה, בניגוד לסמכות שניתנת לממשלה על פי חוק. בפסיקתו כתב סולברג כי על אף שבהחלטתו הקודמת קבע כי אין לדון בנושא טרם ההחלטה, חל "שינוי עובדתי מסויים", ולכן כל החלטת ממשלה בנושא תוקפא, "על מנת שתינתן שהות מספקת לעריכת ביקורת שיפוטית".

עושה דין לעצמה: היועמ"שית ממשיכה לסרב להגיע לשימוע בעניינה
כזכור, בתחילת שבוע שעבר קיימה ועדת השרים דיון שימוע לבהרב-מיארה, אך זו סרבה לתייצב. בתגובה אותה העבירה לשרים מבעוד מועד, ציינה היועמ"שית כי מדובר "בהליך שאינו חוקי מיסודו". בשל העדרותה, קבעה הוועדה מועד נוסף, "לפנים משורת הדין", במטרה לוודא שבהליך לא נפל רבב. אולם, גם לדיון השני סרבה בהרב-מיארה להגיע.

אמש, תקפה חברת הכנסת טלי גוטליב את פסיקתו של השופט סולברג, וכתבה בחשבון ה-X שלה: "הוא רשם כי החלטת פיטורי מיארה 'לא תיכנס לתוקף מיידי'. מה זה מיידי? בואו נספור יחד עד שלוש – הנה עבר הזמן המיידי".
"ולשרי הממשלה אשמח להזכיר שסולברג רשם החלטה שאיך לומר בעדינות לא מחזיקה מים", המשיכה גוטליב, "לא כי היא לא חוקית (והיא לא חוקית) אלא כי היא לא צו".
