שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י צפוי לבקר בהודו, יממה לאחר שהגיע לבירת פקיסטן איסלמבאד, כך הודיעה השגרירות האיראנית בניו דלהי בציוץ שפרסמה היום (שני) ברשת X. במקביל עראקצ'י דחק בשתי המעצמות הגרעיניות "לשמור על איפוק", לנוכח המתיחות הנוכחית ביניהן בעקבות הפיגוע הקטלני בקשמיר.
הביקור מגיע כאשר לאחרונה שר החוץ עראקצ'י פרסם פוסט ברשת X ובו הציע את שירותיה של טהראן כמתווכת בין הודו ופקיסטן אותן כינה "שכנות אחיות" של איראן. "כמו שכנים אחרים, אנחנו שמים אותן בראש סדר העדיפויות שלנו", כתב.

ברקע לדברים, הודו החלה לנקוט אמש בצעדים לחסימת זרימת המים לפקיסטן כחלק מצעדי הפעולה נגדם בשל הפיגוע הקשה בחבל קשמיר. על פי דיווחים במדינה, הודו החלה לחסום את זרימת המים דרך סכר בגליהאר על נהר הצ'נאב בגבול בין שתי המדינות, ומתכננת צעדים דומים בסכר קישנגנגה על נהר הג'הלום שנמצא גם הוא באזור הגבול.
כזכור, באירוע הקשה שאירע לפני כשבועיים נרצחו 25 אזרחים הודים ואזרח נפאלי אחד, וכן נפצעו 17 בני אדם. גורם במשרד הביטחון ההודי אמר כי ראש הממשלה נרנדרה מודי, קיים פגישה עם היועץ לביטחון לאומי, שר החוץ ובכירים נוספים, וכי ישיבת קבינט ביטחונית מיוחדת נקבעה. שר ההגנה ראג'נאת' סינג אמר: "לא נגיע רק לאלה שביצעו את התקרית הזו, אלא גם לאלה שישבו מאחורי הקלעים".
