ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי ישראל חייבת לפעול להשגת עצמאות חימושית ולהפחית את תלותה בסיוע ובאספקת אמצעי לחימה מחו"ל. את הדברים אמר במהלך מפגש שקיים עם קורס קצינים קרביים במילואים בקיבוץ מגדל עוז שבגוש עציון.
במהלך השיחה התייחס נתניהו לאתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל, ובראשם העימות מול איראן וארגוני הטרור הנתמכים על ידה. לדבריו, המערכה מול טהראן עדיין לא הסתיימה, ועתידה של ישראל בשנים הקרובות תלוי ביכולתה להמשיך ולחזק את עוצמתה הצבאית והטכנולוגית.
"עכשיו אנחנו עומדים מול איראן וגרורותיה. אנחנו הכנו בהם. זה עוד לא נגמר, אבל זה תלוי בעוצמה שלנו", אמר נתניהו. "איפה שנהיה עוד 30 שנה, זה תלוי בעוצמה שלנו. ולכן מה שאנחנו עושים כרגע זה בונים עוצמה יתרה".
בהמשך דבריו הדגיש ראש הממשלה את הצורך בהרחבת יכולות הייצור המקומיות של מערכת הביטחון. "אני רוצה עצמאות חימושית. אני מאוד מעריך את התמיכה שקיבלנו, ואני הבאתי גם במהלך השנים, מידידינו האמריקאים. היום אני אומר: אנחנו צריכים מערך חימוש עצמאי שלנו. אנחנו מייצרים את החימוש של עצמנו", אמר.
נתניהו הוסיף כי לצד פיתוח תעשיות הביטחון, ישראל חייבת להמשיך להשקיע בטכנולוגיה ובבניית דור המפקדים הבא של צה"ל. "להשתחרר מהתלות, לבנות עוד ועוד כוח, להכניס עוד ועוד טכנולוגיה, לאמן עוד ועוד דורות של מפקדים כמוכם, כי זה מה שיקבע בסוף איפה אנחנו נהיה", אמר לקצינים.
