דובר משרד החוץ האיראני, אסמאעיל בקאיי, הצהיר היום (שלישי) כי לטהרן אין בשלב זה כל כוונה לאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבקר באתרי הגרעין שהותקפו במהלך המלחמה מול ארצות הברית וישראל.

הדברים עומדים בניגוד להצהרתו של סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי די ואנס, שהכריז אתמול כי בטהרן הסכימו לאפשר פיקוח של סבא"א במתקני הגרעין, צעד שלדבריו עשוי להיות ראשון בדרך לסיום תוכנית הגרעין האיראנית.
ואנס עצמו הבהיר כי הדרך להסכם עדיין ארוכה: "בנינו יסודות טובים מאוד, עדיין לא בנינו את הבית", אמר, והוסיף כי "יש עוד הרבה מה לעשות, גם בסוגיית הגרעין וגם בעניינים הכלכליים".

מוקדם יותר היום הודיע סגן שר החוץ האיראני וראש צוות המשא ומתן הטכני, כאזם גריבאבאדי, על "סיומן המוצלח" של השיחות הטכניות בין איראן, ארצות הברית, פקיסטן וקטאר, ועל השלמת ההיערכות לקראת השלב הבא של המגעים בדרג הבכיר.
