כוחות הביטחון של הודו פתחו היום (רביעי) במצוד אחר החמושים החשודים בהריגת 26 גברים ביעד התיירותי בקשמיר, זאת לאחר שניו דלהי התחייבה לא לשתוק ואיימה בתגובה נחרצת לאחר הפיגוע הקשה באותו חבל ארץ. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
גורם במשרד הביטחון ההודי אמר כי ראש הממשלה נרנדרה מודי, קיים פגישה עם היועץ לביטחון לאומי, שר החוץ ובכירים נוספים, וכי ישיבת קבינט ביטחונית מיוחדת נקבעה. שר ההגנה ראג'נאת' סינג אמר: "לא נגיע רק לאלה שביצעו את התקרית הזו, אלא גם לאלה שישבו מאחורי הקלעים".

מהמשטרה נמסר כי בפיגוע נרצחו 25 אזרחים הודים ואזרח נפאלי אחד, ובין היתר נפצעו גם כ-17 בני אדם. בעקבות האירוע, ראש ממשלת הודו קיצר את ביקורו בערב הסעודית וחזר לניו דלהי, ושרת האוצר קיצרה אף היא את ביקורה בארה"ב ובפרו.

אימה בקשמיר: המחבלים וידאו שהתיירים לא מוסלמים – וירו בהם
הודו כבר האשימה בעבר קבוצות מיליטנטיות איסלאמיסטיות, אשר מקורן בפקיסטן, בטענה כי השלטון תומך ומאמן אותן בהתקפותיה על המדינה. מנגד, איסלמאבד מכחישה זאת, ואומרת כי תמיכתה היא רק מוסרית, דיפלומטית ופוליטית להתקוממות בחבל קשמיר.
בתוך כך, אזור ג'אמו וקשמיר, שרוב תושביו מוסלמים אך נשלט על ידי שלטון הינדי, הוא מוקד סכסוך ממושך בין הודו לפקיסטן. המהראג'ה ששלט באזור בחר להצטרף להודו עם חלוקת תת-היבשת, מה שהוביל לשורת מלחמות וגלים חוזרים של מתיחות, טרור ואלימות – שממשיכים להשפיע על האזור גם כיום.
