המזרחן יוני בן מנחם הזהיר היום (שלישי), בריאיון לעודד מנשה, מפני מה שהוא מגדיר כתפנית אסטרטגית מסוכנת במזרח התיכון בעקבות מזכר ההבנות בין ארה"ב לאיראן, וטען המהלך האמריקני אינו מחזק רק את טהרן, אלא גם את קטאר, שמבקשת לתפוס את עמדת ההנהגה האזורית על חשבון סעודיה.

בן מנחם הסביר כי מדינות המפרץ אינן מעוניינות בעימות צבאי עם טהרן, בין היתר בשל האיום האיראני הישיר עליהן: "הן לא רוצות מלחמה, כי הן רואות שהאמריקנים מחזקים את איראן". הוא הוסיף כי לאיראן יש טילים בליסטיים המאיימים גם על מתקני הנפט וגם על מתקני המים במדינות המפרץ, וכי אותן מדינות "מאוד מודאגות מההתחזקות של איראן, שעכשיו מקבלת גם כספים".
לדבריו, "לקטארים יש שאיפות, למרות הגודל הקטן של המדינה הזאת, להוביל את המדיניות במזרח התיכון", תיאר בן מנחם והוסיף: "אני כבר שומע קולות שמדברים על כך שהם רוצים לכנס בדוחא ועידה, ולתפוס בעצם את המקום של סעודיה, להכתיב את ההסדר בלבנון כפי שהם רואים אותו, כמובן בשיתוף פעולה עם איראן. זה מאוד מסוכן".

לטענתו, הסכנה המרכזית לישראל היא שסוגיית הנסיגה מדרום לבנון תהפוך לתקדים. "התיאבון של איראן יבוא עם האוכל. עכשיו מדברים על נסיגה של צה"ל מלבנון, ואני כבר שומע קולות מהחמאס שהקטארים הבטיחו להם שהשלב הבא זה נסיגה של ישראל מכל רצועת עזה, ואחר כך גם יבוא יהודה ושומרון, וגם הם מבטיחים להם שהם סוללים את הדרך למדינה פלשתינית".
בן מנחם סיכם כי ישראל חייבת לבלום את הסחף כבר כעת, עוד לפני שהלחץ יתרחב לזירות נוספות: "יש פה תרחיש מסוכן ביותר למדינת ישראל. לכן חשוב מאוד שאנחנו נעמוד כבר עכשיו על העניין הזה של לבנון, שלא לסגת מדרום לבנון, כיוון שאחרת יהיה פה סחף ויכפו על ישראל גם נסיגות ממקומות אחרים. צריך לעצור את הסחף. עדיף להיכנס לעימות על העניין הזה של דרום לבנון, לפני שזה מגיע לחזיתות אחרות".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
