מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי BMJ Nutrition Prevention & Health מציג בשורה משמעותית למאבק באנמיה מחוסר ברזל. על פי ממצאי החוקרים מפקיסטן, שילוב של מיץ גויאבה לצד נטילת ברזל עשוי להפחית משמעותית את הסיכון לפתח את תופעת האנמיה. הגילוי מגיע על רקע נתוני ארגון הבריאות העולמי, לפיהם כ-40% מהילדים וכ-30% מהנשים בגילאי 15 עד 49 ברחבי העולם סובלים מאנמיה.

החוקרים מסבירים כי ויטמין C מסייע לגוף לספוג ברזל ממזונות מן הצומח ביעילות רבה יותר, וכי פרי הגויאבה עשיר במיוחד ברכיב זה. למעשה, בגויאבה יש פי ארבעה יותר ויטמין C מאשר בתפוזים, לצד ויטמין A, חומצה פולית, סיבים תזונתיים ומעט ברזל טבעי. במסגרת הניתוח המקיף, החוקרים בחנו 17 מחקרים שונים שהתמקדו בנערות ובנשים בהריון, שתי קבוצות אוכלוסייה המצויות בסיכון מוגבר לפתח אנמיה.

ממצאי הניתוח הראו כי צריכת מיץ גויאבה הובילה לעלייה ממוצעת של 1.71 גרם לדציליטר ברמות ההמוגלובין של המשתתפות. בקבוצה ששילבה מיץ גויאבה עם תוספי ברזל נרשמו רמות המוגלובין הגבוהות ב-1.29 גרם לדציליטר בהשוואה לקבוצה שנטלה ברזל בלבד. עם זאת, מומחים מבהירים כי נדרש מחקר נוסף לקביעת המינון האופטימלי, ואין לראות במיץ תחליף מלא לטיפול הרפואי המקובל.
