פיקוד המרכז של הצבא האמריקני הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי כוחותיו תקפו עשר מטרות צבאיות באיראן, זה הלילה השני ברציפות, בתגובה ל"תוקפנות האיראנית נגד ספינות מסחריות" באזור מצר הורמוז.
U.S. Navy and Air Force fighter jets conducted strikes tonight on 10 Iranian military targets at multiple locations in and near the Strait of Hormuz for Iran's drone attack on M/T Kiku. pic.twitter.com/Z0TLZRqmF6
— U.S. Central Command (@CENTCOM) June 28, 2026
בסנטקום מסרו כי בין היעדים שהותקפו היו "תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים". בתגובה, איראן תקפה בסיסים אמריקניים בבחריין ובכוויית, לא דווח על נפגעים.
במקביל, חילופי האיומים בין וושינגטון לטהרן נמשכים: טראמפ הזהיר כי "אם נשלים את העבודה צבאית, לא תהיה קיימת יותר", ובמשמרות המהפכה איימו כי "כל הפרה נוספת – תיענה בתגובה מוחצת".

בהודעה שפרסם הודיע הנשיא האמריקני: "מטוסי ארצות הברית תקפו זה עתה אתרי אחסון טילים ומל"טים איראניים ואתרי מכ"ם חופיים, בגין הפרת הסכם הפסקת האש, שוב! ייתכן מאוד שהם לעולם לא ילמד".
