accessibility-icon
share-icon
צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0
צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0

איראן השיבה אש לארצות הברית - ואיימה ב"תגובה מוחצת"

רבקה שורק

רבקה שורק

לפני שעתיים

18

242

like

5

dislike

צבא ארה"ב תקף עשר מטרות צבאיות באיראן, בהן "מערכות הגנה אווירית, אתרי כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים", בתגובה לתקיפות נגד ספינות מסחריות במצר הורמוז • טהרן הגיבה בתקיפת בסיסים אמריקניים בבחריין ובכוויית, ללא נפגעים


רוצה שנקריא לך?

מגישים

פיקוד המרכז של הצבא האמריקני הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי כוחותיו תקפו עשר מטרות צבאיות באיראן, זה הלילה השני ברציפות, בתגובה ל"תוקפנות האיראנית נגד ספינות מסחריות" באזור מצר הורמוז.

בסנטקום מסרו כי בין היעדים שהותקפו היו "תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים". בתגובה, איראן תקפה בסיסים אמריקניים בבחריין ובכוויית, לא דווח על נפגעים.

במקביל, חילופי האיומים בין וושינגטון לטהרן נמשכים: טראמפ הזהיר כי "אם נשלים את העבודה צבאית, לא תהיה קיימת יותר", ובמשמרות המהפכה איימו כי "כל הפרה נוספת – תיענה בתגובה מוחצת".

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

בהודעה שפרסם הודיע הנשיא האמריקני: "מטוסי ארצות הברית תקפו זה עתה אתרי אחסון טילים ומל"טים איראניים ואתרי מכ"ם חופיים, בגין הפרת הסכם הפסקת האש, שוב! ייתכן מאוד שהם לעולם לא ילמד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News