accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אלו היעדים שהותקפו הלילה סמוך למצר הורמוז

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

לפני כשעה

1

62

like

0

dislike

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית אישר כי ביצע תקיפות נוספות נגד שורת מטרות באיראן, בתגובה לפגיעה במכלית שנשאה יותר משני מיליון חביות נפט גולמי סמוך למצר הורמוז • לפי ההודעה, הותקפו תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים ימיים


רוצה שנקריא לך?

מגישים

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית אישר הלילה (בין ראשון לשני) כי כוחותיו ביצעו תקיפות נוספות נגד "מטרות רבות" באיראן, בהנחיית נשיא ארצות הברית. התקיפות בוצעו סמוך למצר הורמוז, על רקע המשך ההסלמה בין וושינגטון לטהרן והפגיעה בכלי שיט מסחריים באזור.

maximize-image
images-count1+
צילום: שאטרסטוק

לפי הודעת סנטקום, לאחר התקיפות האמריקאיות הקודמות שנערכו בתגובה למתקפה האיראנית על הספינה המסחרית "אוור לאבלי", ניתנה לאיראן הזדמנות לכבד את הסכם הפסקת האש. עם זאת, בארצות הברית טוענים כי טהרן בחרה להמשיך בהסלמה.

בהודעה נמסר כי הבוקר, בשעה 04:30 (שעון החוף המזרחי בארצות הברית), שיגרו כוחות איראניים כטב"ם תקיפה חד-כיווני שפגע במכלית "קיקו". המכלית, שנושאת דגל פנמה, הפליגה סמוך למצר הורמוז כשהיא נושאת יותר משני מיליון חביות נפט גולמי.

maximize-image
images-count1+
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, שאטרסטוק

בתגובה, מטוסים צבאיים של ארצות הברית תקפו שורת יעדים צבאיים באיראן. בין המטרות שהותקפו: תשתיות מעקב צבאיות, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים ימיים.

בסנטקום הדגישו כי תנועת כלי השיט המסחריים דרך מצר הורמוז נמשכת, וכי הכוחות האמריקאיים באזור נותרים דרוכים, בעלי יכולת מבצעית גבוהה ומוכנים לפעולה נוספת במקרה הצורך.

עקבו אחרינו גם ב-Google News