פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית אישר הלילה (בין ראשון לשני) כי כוחותיו ביצעו תקיפות נוספות נגד "מטרות רבות" באיראן, בהנחיית נשיא ארצות הברית. התקיפות בוצעו סמוך למצר הורמוז, על רקע המשך ההסלמה בין וושינגטון לטהרן והפגיעה בכלי שיט מסחריים באזור.

לפי הודעת סנטקום, לאחר התקיפות האמריקאיות הקודמות שנערכו בתגובה למתקפה האיראנית על הספינה המסחרית "אוור לאבלי", ניתנה לאיראן הזדמנות לכבד את הסכם הפסקת האש. עם זאת, בארצות הברית טוענים כי טהרן בחרה להמשיך בהסלמה.
בהודעה נמסר כי הבוקר, בשעה 04:30 (שעון החוף המזרחי בארצות הברית), שיגרו כוחות איראניים כטב"ם תקיפה חד-כיווני שפגע במכלית "קיקו". המכלית, שנושאת דגל פנמה, הפליגה סמוך למצר הורמוז כשהיא נושאת יותר משני מיליון חביות נפט גולמי.

בתגובה, מטוסים צבאיים של ארצות הברית תקפו שורת יעדים צבאיים באיראן. בין המטרות שהותקפו: תשתיות מעקב צבאיות, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים ימיים.
בסנטקום הדגישו כי תנועת כלי השיט המסחריים דרך מצר הורמוז נמשכת, וכי הכוחות האמריקאיים באזור נותרים דרוכים, בעלי יכולת מבצעית גבוהה ומוכנים לפעולה נוספת במקרה הצורך.
