accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בכיר אמריקני: איראן ניצלה את הפסקת האש לשיקום יכולות צבאיות

רבקה שורק

רבקה שורק

לפני כשעה

3

28

like

0

dislike

בכיר אמריקני חשף כי איראן ניצלה את הפסקת האש כדי לשקם מערכי הגנה וטילים שנפגעו בתקיפות קודמות במצר הורמוז, וחלקם כבר הותקפו שוב בשבת • במקביל, נשיא ארה"ב החריף את האיום על טהרן והבהיר: וושינגטון מוכנה להשלים את המשימה בכוח צבאי


רוצה שנקריא לך?

מגישים

איראן שיקמה את מערכות ההגנה האווירית ומערכות הטילים שלה לאורך מצר הורמוז מאז שנכנסה הפסקת האש לתוקף ב-7 באפריל, כך מסר גורם ביטחוני אמריקני בכיר הלילה (בין שבת לראשון) לרשת "פוקס ניוז".

הבכיר הוסיף כי טהרן שיקמה את יכולותיה הצבאיות באזורים שונים, בהם האי קשם וסיריק, והדגיש כי אותן יכולות שנבנו מחדש היו בין יעדי התקיפות האמריקאיות בשבת.

בתוך כך, טראמפ התייחס הלילה לגל התקיפות שביצע צבא ארצות הברית נגד מטרות באיראן שאחריו הותקפו בתגובה בסיסים אמריקנים בבחריין ובכווית, והזהיר כי אם טהרן תמשיך בהתנהלותה, אמריקה תשלים את המשימה באמצעים צבאיים.

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

בהודעה שפרסם הודיע הנשיא האמריקני: "מטוסי ארצות הברית תקפו זה עתה אתרי אחסון טילים ומל"טים איראניים ואתרי מכ"ם חופיים, בגין הפרת הסכם הפסקת האש, שוב! ייתכן מאוד שהם לעולם לא ילמד".

לפי ההודעה, התקיפות בוצעו בתגובה למתקפה האיראנית על מכלית נפט מסחרית סמוך למצר הורמוז, שלטענת וושינגטון היוותה הפרה של הסכם הפסקת האש בין הצדדים

עקבו אחרינו גם ב-Google News