איראן שיקמה את מערכות ההגנה האווירית ומערכות הטילים שלה לאורך מצר הורמוז מאז שנכנסה הפסקת האש לתוקף ב-7 באפריל, כך מסר גורם ביטחוני אמריקני בכיר הלילה (בין שבת לראשון) לרשת "פוקס ניוז".
U.S. Navy and Air Force fighter jets conducted strikes tonight on 10 Iranian military targets at multiple locations in and near the Strait of Hormuz for Iran's drone attack on M/T Kiku. pic.twitter.com/Z0TLZRqmF6
— U.S. Central Command (@CENTCOM) June 28, 2026
הבכיר הוסיף כי טהרן שיקמה את יכולותיה הצבאיות באזורים שונים, בהם האי קשם וסיריק, והדגיש כי אותן יכולות שנבנו מחדש היו בין יעדי התקיפות האמריקאיות בשבת.
בתוך כך, טראמפ התייחס הלילה לגל התקיפות שביצע צבא ארצות הברית נגד מטרות באיראן שאחריו הותקפו בתגובה בסיסים אמריקנים בבחריין ובכווית, והזהיר כי אם טהרן תמשיך בהתנהלותה, אמריקה תשלים את המשימה באמצעים צבאיים.

בהודעה שפרסם הודיע הנשיא האמריקני: "מטוסי ארצות הברית תקפו זה עתה אתרי אחסון טילים ומל"טים איראניים ואתרי מכ"ם חופיים, בגין הפרת הסכם הפסקת האש, שוב! ייתכן מאוד שהם לעולם לא ילמד".
לפי ההודעה, התקיפות בוצעו בתגובה למתקפה האיראנית על מכלית נפט מסחרית סמוך למצר הורמוז, שלטענת וושינגטון היוותה הפרה של הסכם הפסקת האש בין הצדדים
