נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (בין שבת לראשון) לגל התקיפות שביצע צבא ארצות הברית נגד מטרות באיראן, בעקבות המתקפה על מכלית נפט במצר הורמוז והמשך ההסלמה באזור.

בהודעה שפרסם כתב טראמפ: “מטוסי ארצות הברית תקפו זה עתה אתרי אחסון טילים ומל”טים איראניים ואתרי מכ”ם חופיים, בגין הפרת הסכם הפסקת האש, שוב! ייתכן מאוד שהם לעולם לא ילמדו!”.
בהמשך החריף הנשיא האמריקני את הטון והזהיר: “ייתכן שיגיע רגע שבו לא נהיה עוד הגיוניים, וניאלץ להשלים צבאית את המשימה שהתחלנו בהצלחה רבה. אם זה יקרה, הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תתקיים עוד”.

דבריו של טראמפ מגיעים לאחר שפיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום) הודיע כי ביצע הלילה תקיפות נוספות נגד מטרות איראניות, ובהן תשתיות מעקב צבאיות, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב”מים ויכולות להנחת מוקשים ימיים.
לפי ההודעה, התקיפות בוצעו בתגובה למתקפה האיראנית על מכלית נפט מסחרית סמוך למצר הורמוז, שלטענת וושינגטון היוותה הפרה של הסכם הפסקת האש בין הצדדים
