accessibility-icon
share-icon
צילום: הבית הלבן, מתוך ויקיפידה, רויטרס
צילום: הבית הלבן, מתוך ויקיפידה, רויטרס

בשל ההפרות האיראניות: ארה"ב תקפה פעם נוספת סמוך למצר הורמוז

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

לפני כשעה

6

0

like

136

dislike

כתב הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווח כי נשמעו כמה פיצוצים באזור הכפר טאהרווי שבמחוז סיריק • עוד דווח כי הוטלו כמה חימושים במגדל התקשורת שבמחוז סיריק - אזור שהותקף גם אתמול • הדיווח מגיע לאחר התקיפה האמריקאית באיראן, שבוצעה ביום שישי והוגדרה על ידי הצבא האמריקאי כתגובה למתקפת כטב"ם שיוחסה לאיראן • בכיר אמריקני אישר את הפרטים: "תוקפים במצר הורמוז"


רוצה שנקריא לך?

מגישים

הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה הלילה (בין שבת לראשון) כי כמה פיצוצים נשמעו באזור הכפר טאהרווי שבמחוז סיריק, שבדרום המדינה. בדיווח נטען כי גם אמש הותקף מחוז סיריק על ידי כוחות פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית. עוד דווח כי הוטלו כמה חימושים במגדל התקשורת שבמחוז סיריק. בכיר אמריקני אישר את הפרטים: "תוקפים במצר הורמוז".

maximize-image
images-count2+
צילום: הבית הלבן, מתוך ויקיפידה, רויטרס

הדיווח מגיע כאמור לאחר התקיפה האמריקאית באיראן, שבוצעה ביום שישי והוגדרה על ידי הצבא האמריקאי כתגובה למתקפת כטב"ם שיוחסה לאיראן נגד ספינת משא במצר הורמוז. במסגרת הפעולה הותקפו, לפי הדיווחים, מתקני אחסון טילים וכטב"מים לאורך חופי איראן, לצד אתרים צבאיים באי קשם ומערכות מכ"ם חופיות.

התקיפה בוצעה על רקע הפסקת האש השברירית בין וושינגטון לטהרן, שנועדה לאפשר את חידוש המאמצים הדיפלומטיים ולהבטיח את חופש השיט במצר הורמוז. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשים את איראן בהפרת ההבנות. מנגד, בטהרן הגדירו את התקיפה האמריקאית כמעשה תוקפנות וטענו כי הגיבו בפעולות נגד מטרות אמריקאיות באזור המפרץ.

maximize-image
images-count2+
מצר הורמוז | צילום: שאטרסטוק

על רקע התקיפות ההדדיות בין ארצות הברית לאיראן, דווח אתמול ברשת "אל-ערביה" כי קטר צפויה לארח שיחות בין שתי המדינות שיעסקו בהפשרת הכספים האיראניים המוקפאים. בנוסף, לפי אותם מקורות, פקיסטן צפויה לארח סבב שיחות נפרד שיעסוק בסוגיית תוכנית הגרעין האיראנית.

ואנס לאחר התקיפות אתמול: "אם יש להם בעיה – אפשר להרים טלפון"

סגן נשיא ארה"ב ג'יי. די. ואנס התייחס אתמול לתקיפות האמריקניות בהורמוז ואמר כי "איראן חתמה על הסכם שלום, אנחנו כיבדנו אותו. אם יש חוסר הסכמה בנוגע לדרך שבה מזכר ההבנות מיושם, הם יכולים להרים את הטלפון, אבל אלימות תיענה באלימות".

לדבריו, "המזכר הזה מכוון לכך שהמצר יהיה פתוח ושהנפט יזרום, אנחנו רואים את זה כבר עכשיו. זאת גם הפסקת אש, תמיד יהיו בעיות כשזה נוגע לאיראנים, אבל אם נחתום על ההסכם הסופי אז נהדר. אם לא, אז נשמיד את הגרעין האיראני. הם הרבה יותר חלשים כמדינה, אז הגישה שלי היא שאמריקה מנצחת ככה או ככה".

maximize-image
images-count2+
סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס | צילום: הבית הלבן

עוד הוסיף: "אני חושב שמה שהנשיא ביקש מאיתנו לעשות הוא משהו שאף נשיא שהתעסק עם הסוגייה האיראנית לא עשה במשך 47 שנים – להציע להם הזדמנות לשנות באופן קיצוני את ההתנהגות שלהם כלפי המערב. הם היו המדינה תומכת הטרור הגדולה ביותר מאז עליית הרפובליקה האסלאמית לפני 47 שנים. הנשיא אומר שאם הם מוכנים להשתנות גם אנחנו מוכנים להשתנות. אם הם לא מוכנים להשתנות, יש לנו עדיין את כל הקלפים, וזה מקום טוב להיות בו".

סגן הנשיא ציין כי "הדבר שאתה צריך להרוס בתוכנית הגרעין הוא היכולת שלהם להעשיר אורניום, יכולת שהושמדה. ערכת האבק הגרעינית שנותרה היא משהו שנרצה להשיג, אבל גם אם לא נשיג אותו, הוא קבור עמוק מתחת לאדמה ואין להם את היכולת להפוך אותו לנשק גרעיני. תוכנית הגרעין שלהם מושמדת, ולכן הדבר שאנחנו מדברים עליו הוא האפשרות לדחוק אותם עוד יותר לאחור באמצעות המשא ומתן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News