מראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצ"ש) בהצהרה לתקשורת לשורת האירועים המדיניים והביטחוניים שמסעירים את המזרח התיכון, ובראשם חתימת הסכם המסגרת בצפון. נתניהו הציג קו תקיף ובלתי מתפשר מול ציר הרשע, שלח מסר של אחדות לפוליטיקה הפנימית, והבהיר כי המערכה הדיפלומטית והצבאית רחוקה מסיום.

"איראן וחיזבאללה ניסו לכפות על ישראל לסגת מרצועת הביטחון – והם לא הצליחו", הצהיר ראש הממשלה בהתייחסות ישירה לאיומים האחרונים מצד טהרן וביירות. נתניהו בחר להודות באופן פומבי ויוצא דופן לממשלת לבנון, שלדבריו גילתה אומץ רב מול מכבש הלחצים של הציר השיעי. בתשובה לשאלת ערוץ 14, הרחיב נתניהו על השינוי הדרמטי ואמר: "ממשלת לבנון אומרת בפעם הראשונה לאיראן ולחיזבאללה – צאו מכאן".
למרות חתימת המסמכים בוושינגטון, נתניהו הבהיר בקול ברור כי הניירות אינם כובלים את ידיה של מערכת הביטחון. "חופש הפעולה של צה"ל יישמר במלואו", הדגיש, "חובה על הצבא להמשיך לסכל איומים בכל רגע נתון". בתגובה לביקורת הנשמעת משמאל, ענה ראש הממשלה: "אני עושה את מה שנחוץ לביטחון מדינת ישראל. אני עומד על האינטרסים החשובים למדינה, וארצות הברית מבינה זאת היטב".

ראש הממשלה התייחס גם לאיום הטכנולוגי הגדול ביותר של השנה האחרונה – כטב"מי ורחפני הנפץ, ששימשו רק לאחרונה את האיראנים בתקיפה במצר הורמוז וכן את חיזבאללה לפגיעה בחיילים ובישראל. נתניהו הבטיח מהפכה ישראלית בתחום: "יש לנו עוד הרבה לעשות בתחום רחפני הנפץ. אנחנו נהיה הראשונים בעולם שנוביל את הנושא הזה מבחינה טכנולוגית ומבצעית".
בנוסף, הביע נתניהו ביטחון מלא בכך שהטלטלה האזורית תוביל בסופו של דבר לקריסתו של משטר האייתוללות באיראן. "המשטר בטהרן עוד ייפול, זה יקרה. אנחנו רואים כבר היום הפגנות משמעותיות בתוך איראן", ציין. לגבי ההסכם בין ארה"ב לאיראן הדגיש ראש הממשלה כי הוא "עומד על האינטרסים החשובים למדינת ישראל, ארה"ב מבינה זאת". עוד אמר רה"מ כי יישלח משלחת לוושינגטון במטרה להבהיר לארה"ב את הקווים האדומים של ישראל.

בזירה הפנימית, התייחס נתניהו למשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס והתקיף את הגורמים שמנסים, לדבריו, לנצל את המצב כדי לפרק את הקואליציה. "יש פה כוחות שרוצים להוביל לקרע עמוק בעם", אמר, "אני מתכוון להקים ממשלה לאומית רחבה. די לחרמות". עם זאת, ראש הממשלה הציג מתווה ברור בנוגע לחובת השירות והלימוד: "מבחינתי, יופעלו כלל הסנקציות האפשריות על כל מי שלא לומד תורה".
