פרטים חדשים ונחשפים על גל התוקפנות האיראני האחרון בנתיבי השיט והמרחב האווירי של המפרץ הפרסי. גורם רשמי בארצות הברית, שדיבר בעילום שם, חשף הערב (מוצ"ש) את זהותה של מיכלית הענק שנפגעה בשבת במצר הורמוז, לצד פרטים מבצעיים ראשונים על מתקפת כטב"מים מקבילה שביצע המשטר מטהרן לעבר שטח בחריין, כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

על פי המודיעין האמריקאי, כלי השיט שספג פגיעה מוצקת בסיפונו העליון הוא ה"קיקו", מכלית נפט ענקית המפליגה תחת דגל פנמה. נתוני אתרי מעקב ימיים חושפים את ממדי העתק של הספינה, שאורכה מגיע לכ-335 מטרים.
המכלית יצאה ביום חמישי האחרון משדה הנפט "אל-שאהין" של קטאר, כשהיא עמוסה בסחורה יקרה, והייתה אמורה לעגון ביום ראשון בנמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. למרות הנזק המבני שנגרם לסיפון כתוצאה מפיצוץ הכטב"ם האיראני, המכלית הצליחה לשמור על יציבות ולהמשיך בהפלגתה לעבר היעד.

במקביל לתקיפת המכלית, חשף הגורם האמריקאי כי הרפובליקה האסלאמית של איראן ביצעה מתקפה נוספת, הפעם לעבר היעד האסטרטגי בחריין. המתקפה כללה שיגור של לפחות שני כטב"מים מתאבדים.
מערכות ההגנה האווירית באזור פעלו במהירות מול האיום הדיגיטלי: כטב"ם אחד יורט והופל בהצלחה באמצעות נשק הגנה אווירית קרקעי. הכטב"ם השני הצליח לחדור, אך נחת והתרסק מבלי לגרום לנפגעים או לנזק באזור מרוחק של שדה תעופה מקומי. הממצאים החדשים הללו מדגישים את עומק הפרת הסכמי הפסקת האש מצד טהרן, ומגבירים את הדריכות הבינלאומית לקראת תגובות המשך של בעלות הברית במרחב.
