פיקוד המרכז האמריקני (סנקטום) הודיע היום (רביעי) כי ארה"ב חיסלה את עלי חוסיין אל-עולוו, מחבל בכיר בארגון הטרור דאעש, בתקיפה אווירית בצפון-מערב סוריה. בפוסט שפרסם סנקטום ברשת X צוין כי החיסול הוא חלק מהמאמצים לעקור את שרידי דאעש הנותרים.
— U.S. Central Command (@CENTCOM) June 24, 2026
"התקיפה היא חלק מהמאמצים המתמשכים של ארה"ב לשבש ולחסל טרוריסטים המבקשים לתקוף אמריקאים בחו"ל או את המולדת האמריקאית, כאשר כוחות הפיקוד ממשיכים לפעול לצד שותפים אזוריים במרחב למען מטרה זו. אנו נותרים מחויבים לעקור את שרידי דאעש הנותרים כדי להבטיח את תבוסתו המתמשכת", נכתב בהודעת סנקטום.
החיסול האמריקני מתבצע בשעה שארגון הטרור דאעש ממשיך להטיל אימים על ארצות הברית. רק לאחרונה פרסם הארגון מסר תעמולה חדש שבו קרא לתומכיו לבצע פיגועים במהלך משחקי מונדיאל 2026 הנערכים בארצות הברית. לפי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, המסר כלל קריאות מפורשות לנצל את ריכוזי הקהל הגדולים סביב האצטדיונים ואזורי האוהדים כדי לבצע תקיפות ולגרום לבהלה המונית.

במסר שפורסם בערוצי התעמולה המזוהים עם הארגון נכתב כי יש "חודש שלם לעקוב אחר ההתקהלויות", תוך התייחסות למיליוני האוהדים הפוקדים את ערי הטורניר. מחברי ההודעה עודדו את תומכיהם לפעול נגד אזרחים במדינות המערב ולהפוך את אירוע הספורט הגדול בעולם ליעד לפיגועים.

"נצלו את ההתקהלויות": האיום החדש של דאעש על המונדיאל
על פי הדיווחים, המסר כלל גם תרחישים שונים שנועדו ליצור מנוסת המונים ונפגעים רבים, בין היתר באמצעות סכינים וכלי רכב, לצד קריאות לבצע פעולות שיגרמו לפאניקה בקרב הקהל המגיע למשחקים. למרות האיומים החריפים, הרשויות בארצות הברית הבהירו כי בשלב זה לא התקבל עד כה מידע מודיעיני קונקרטי המצביע על פיגוע מתוכנן הקשור לטורניר.
