accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

בלעדי: ציטוטים דרמטיים משיחות סגורות של בכירי משמרות המהפכה

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

לפני כשעה

14

53

like

8

dislike

עם סיום הסבב הראשון של שיחות המו"מ בין ארה"ב לאיראן, הגיעו לידי חדשות 14 ציטוטים דרמטיים של בכירים במשמרות המהפכה - שחושפים תמונה מדאיגה ושונה לחלוטין מזו שמציגים האמריקנים בתקשורת • אחמד וחידי, מפקד משמרות המהפכה, צוטט כשהוא מכריז: "הבאנו את הנשיא טראמפ על ברכיו. קיבלנו את מה שרצינו" • הציטוטים המלאים


סבב השיחות הראשון במסגרת מזכר ההבנות בין ארה"ב לאיראן הסתיים היום (שלישי) עם התפארות אמריקנית על הצלחותיו – אולם ציטוטי מפתח דרמטיים בשיחות סגורות של בכירים במשמרות המהפכה שהגיעו לידי חדשות 14 חושפים תמונה שונה לחלוטין מזו שמציג הנשיא טראמפ בתקשורת.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ |
maximize-image
images-count2+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

לפי מקורותינו, אחמד וחידי, מפקד משמרות המהפכה, ובכירים נוספים בארגון משוכנעים כי איראן היא המנצחת הגדולה של סבב השיחות הנוכחי. "הבאנו את הנשיא טראמפ על ברכיו. קיבלנו את מה שרצינו. כרגיל, המערב הטיפש מאמין שהוא מקבל מאיתנו משהו בתמורה, דבר שכמובן לא יקרה", צוטט וחידי.

עוד צוטט וחידי כשהוא מכריז כי הוא מודע לכך שסוגיית מצר הורמוז היא כלי לחץ משמעותי על טראמפ וחושף את תרמית משמרות המהפכה ואת האסטרטגיה האמיתית מול הממשל האמריקני. "כרגע המטרה היא להחזיק את האמריקאים ברצועה קצרה. כל הפרה, אפילו הקטנה ביותר, לא משנה מי ביצע אותה, תאפשר לנו לאיים בסגירת מצר הורמוז, וטראמפ ואנשיו כמובן יסכימו לכל דבר", צוטט.

maximize-image
images-count2+
משמרות המהפכה | צילום: רויטרס

מהשיחות הסגורות עולה גם כי לאיראנים אין שום כוונה להשתמש בכספים שיגיעו במסגרת ההסכם באופן שבו האמריקאים מצפים – בניגוד מוחלט להצהרותיו של סגן הנשיא ואנס רק אתמול. "טראמפ חושב שנבזבז את הכסף שהוא נותן לנו על קניית סחורות מארצות הברית. זה לעולם לא יקרה בימי חיינו".

בנוסף, נחשף היעד האיראני הבא – להציג את ישראל כ"גורם הרע" במזרח התיכון, כאשר המטרה ברורה: פגיעה במעמדה בעיני העולם. "עכשיו אנחנו צריכים לגרום לאמריקאים להבין שישראל היא הגורם הרע במזרח התיכון. זו המטרה".

maximize-image
images-count2+
אחמד וחידי מפקד משמרות המהפכה | צילום: רשתות ערביות

עוד הבהירו בשיחות הסגורות כי אין בכוונתם לוותר על אף סעיף: "לא לוותר על שום דבר. לאיים. ואם צריך – אפילו לנטוש את השיחות". המסקנה העולה מהדברים ברורה ומדאיגה: מי שמנהל את העניינים באיראן, וכנראה גם את האזור כולו לפחות עד נובמבר – למרבה הצער הם משמרות המהפכה בחסות הנשיא טראמפ.

עקבו אחרינו גם ב-Google News