מרים יונס, מומחית לרשתות חברתיות בעולם הערבי ובת לקצין צד"ל, התייחסה היום (רביעי) לדעת האזרחים בלבנון על המשא ומתן הנרקם בין ארה"ב לאיראן, והדגישה: "הפחד הגדול של לבנון זה להפוך לקלף מיקוח בידי איראן". לדבריה, האזרחים הרגישו שהפתרון לריבונות מלאה קרוב, אך כעת חשים כי ארצות הברית "בגדה" בהם.

יונס ציינה כי מצד הגוש האנטי-חיזבאללה, התגובות קשות במיוחד: "אנחנו מאבדים את התנופה שקיבלנו". לדבריה, הממשלה הלבנונית דואגת להבהיר כי ארגון הטרור לא יהיה זה שיקבע את עתיד המדינה, המלחמה והשלום. "כרגע זה בהחלט מלחמת תודעה של מי באמת ישלוט בסופו של דבר", הוסיפה.
לדבריה, האפשרות שצבא לבנון יהיה זה שיפנה את חיזבאללה מהשטחים עד הליטני, ואף יסייע בפירוקו, אינה ריאלית. "במצב הנוכחי קשה לצפות מצבא לבנון החלש, עם נוכחות חזקה של חיזבאללה בתוכו, לעשות את זה לבד", אמרה, אך הסתייגה קלות: "אני לא חושבת שזה בלתי אפשרי".

עוד הוסיפה כי כעת, "הלבנונים נמצאים באמת בין הפטיש לסדן, הם נטושים". לדבריה, אין במדינה מנהיגות חזקה שמספקת לאזרחים "גב" או "תכנית ברורה". בהמשך, השוותה את המצב למקרים דומים ב-2000 וב-2006: "פוחדים שזה יחזור על עצמו, שכמעט מכסחים את חיזבאללה ואז יש נסיגה והוא חוזר. אם העם מרגיש שחיזבאללה יחזור לשלטון, הוא לא יעשה כלום מהפחד".
יונס ציינה כי בארגון הטרור "מאוד רוצים שתפרוץ מלחמת אזרחים". לדבריה, בחיזבאללה רוצים שתגיע ההזדמנות להגיד "אנחנו יכולים לתקוף את הלבנונים". לטענתה של יונס, זו הסיבה בגללה האזרחים פוחדים לצאת ולדבר "כמו שהיינו רוצים שהם ידברו". זאת, על אף שמתקיים שיח בו הרחוב הלבנוני אומר באופן גלוי: "אנחנו רוצים שלום וריבונות לבנונית".

