accessibility-icon
share-icon
צילום: אבשלום שושני, פלאש 90
צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

נתניהו: "לא ביקשתי רשות מטראמפ לתקיפה באיראן - הודעתי לו"

רבקה שורק

רבקה שורק

לפני כשעה

12

124

like

2

dislike

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בוועידת השלטון המקומי כי ישראל לא תיסוג מרצועת הביטחון בדרום לבנון, וטען כי מי שדרש לעצור את הפעולה ברפיח היה מוביל את ישראל ל"ניצחון ממוסגר" בלבד: "רצו שנישאר עם אפס אחוז מרצועת עזה. היום אנחנו יושבים בכמעט 70% מהרצועה וחונקים את חמאס"


ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (רביעי) בוועידת השלטון המקומי כי ישראל תישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון כל עוד הוא מכהן בתפקיד, והדגיש: "יש שם היום רצועת ביטחון שאינה מאפשרת לחיזבאללה לפלוש לגליל, כי זו הייתה התוכנית".

מחבלי חיזבאללה |
maximize-image
images-count1+
מחבלי חיזבאללה | צילום: שאטרסטוק

נתניהו חזר לתחילת המלחמה ושיתף כי כבר בימיה הראשונים ראה בה מאבק רחב בהרבה מחמאס בלבד: "חשבתי שאנחנו נלחמים באיראן ושלוחותיה, בציר האיראני, ושצריך לטפל בו שלב אחר שלב".

ראש הממשלה הוסיף כי במהלך המערכה הופעל עליו לחץ כבד שלא להיכנס לרפיח ולוותר על האחיזה בציר פילדלפי, ותיאר את העסקה שהונחה לפניו: "נישאר עם אפס אחוז מרצועת עזה, נקבל את החטופים, זה יהיה ניצחון, אנחנו נמסגר את זה כניצחון".

חמאס |
maximize-image
images-count1+
מחבלי חמאס | צילום: פלאש 90

נתניהו סיפר כי גם מול הממשל האמריקני התעקש להמשיך בפעולה ברפיח, למרות האזהרות, וכאשר נאמר לו שלא להיכנס לרפיח מחשש לעצירת אספקת הנשק, השיב: "אין לנו ברירה, אנחנו ניכנס, ואם צריך נילחם בציפורניים שלנו".

בהמשך התייחס ראש הממשלה גם למערכה מול איראן, וסיפר כי עדכן את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כוונת ישראל לצאת למבצע "עם כלביא", אך לא ביקש את אישורו: "אני פשוט הודעתי על התוכנית שלנו. לשמחתי, הוא גם הצטרף לקראת הסוף".

עקבו אחרינו גם ב-Google News