accessibility-icon
share-icon
צילום: הבית הלבן
צילום: הבית הלבן

האיראנים טוענים: ארצות הברית העבירה הצעה לפתיחה במו"מ

רבקה שורק

רבקה שורק

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

16

40

like

26

dislike

דיווח באיראן: ארצות הברית העבירה דרך מתווכים הצעה לפתוח בשיחות עם טהרן • על הפרק: מפגש בין סגנו של טראמפ, ואנס לבין יו"ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קליבאף • לפי הדיווחים, האיראנים מתנגדים לכך שהמתווך יהיה וויטקוף, בשל "חוסר אמון בו"


לקראת הפסקת אש? ארצות הברית העבירה, באמצעות מתווכים, הצעה לפתוח במשא ומתן עם שלטון האייתוללות, כך מאשרים היום (שני) בכלי התקשורת האיראניים.

maximize-image
images-count1+
מוג'תבא חמינאי, ראש משטר האייתוללות הדיקטטורי | צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0

לפי הדיווחים, על הפרק עומד מפגש בין סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס לבין יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קליבאף. עוד נמסר כי באיראן מתנגדים לכך שסטיב וויטקוף ישמש מתווך במהלך, בשל "חוסר אמון בו".

מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות כמעט בכל הנקודות, והדגיש: "אם האיראנים יבצעו את הדברים זה יסיים את העימות".

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

לדבריו, "אנחנו רוצים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, רוצים את החומר הגרעיני המועשר – ואני חושב שאנחנו נקבל אותו. אם זה יקרה זו התחלה טובה עבור איראן לבנות את עצמה מחדש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News