לקראת הפסקת אש? ארצות הברית העבירה, באמצעות מתווכים, הצעה לפתוח במשא ומתן עם שלטון האייתוללות, כך מאשרים היום (שני) בכלי התקשורת האיראניים.

לפי הדיווחים, על הפרק עומד מפגש בין סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס לבין יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קליבאף. עוד נמסר כי באיראן מתנגדים לכך שסטיב וויטקוף ישמש מתווך במהלך, בשל "חוסר אמון בו".
מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות כמעט בכל הנקודות, והדגיש: "אם האיראנים יבצעו את הדברים זה יסיים את העימות".

לדבריו, "אנחנו רוצים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, רוצים את החומר הגרעיני המועשר – ואני חושב שאנחנו נקבל אותו. אם זה יקרה זו התחלה טובה עבור איראן לבנות את עצמה מחדש".
