בניגוד להצהרות האמריקנים מוקדם יותר היום (שני) על פריצת דרך, סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" מדווחת כי שאלת מתן היתר הכניסה לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) כלל לא אושרה על ידי צוות המשא ומתן האיראני או על ידי גורמים רשמיים בממשל. בדיווח נכתב כי "מוטב שהדבר לעולם לא יאושר".

ב"תסנים" הוסיפו כי אחד הנכסים החשובים ביותר של איראן כיום, המשמש כבלם מול פעולות אמריקאיות, הוא מדיניות ה"עמימות הגרעינית". על פי הדיווח, איראן מנהלת במכוון אי-ודאות לגבי מיקומי האחסון של חומרים מועשרים. איראן טוענת כי ארצות הברית משקיעה את כל מאמציה כדי לפצח עמימות זו ולהשיג מודיעין על האתרים הרגישים, מהלך שטהראן נחושה לסכל.
כאמור, ואנס אמר בהצהרתו כי האיראנים הסכימו להזמין מחדש את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית למדינתם – זהו ציון דרך משמעותי עבור העם האמריקני, והצעד הראשון לקראת פירוז גרעיני קבוע או סיום קבוע של תוכנית נשק גרעיני באיראן". עם זאת, ואנס הסביר כי ההסכמה הושגה רק בלילה, ולכן הפקחים עדיין לא נשלחו. לדבריו, "הם יחזרו השבוע, אני מקווה שזה יקרה כבר היום".

עוד הודיע כי כל ההגבלות והסנקציות מעל איראן בכל הקשור למכירת נפט הוסרו למשך 60 ימי המשא ומתן. בהתאם, ההחלטה, מעתה יותר למשטר הטרור האיראני לייתר, לספק ולמכור את הנפט. בכך בעצם, מסיר משטר טראמפ את הסנקציות שהוטלו על איראן שהגבילו, גם אם בהצלחה מועטה, את קצב ההתעצמות שלהם.
