אקדחים, מטען חבלה, כלי פריצה ותחמושת רבה נתפסו בחצר בית ספר ביישוב לקיה שבנגב. על פי החשד, חלק מהציוד נגנב מכבאות והצלה. הממצאים נלקחו והחלה חקירה לבירור המעורבים.

מדובר באירוע חמור שמדגיש את הימצאות הנשק הבלתי חוקי ביישובים הבדואים בנגב. על פי המשטרה, כמעט מדי יום מאתרים כוחותיה כלי נשק שונים ברחבי הארץ, כאשר רובם מקורם בגניבות מבסיסי צה"ל.
אחת הסוגיות שאיתה מתמודדים שוטרי המחוז הדרומי זו תופעת הנשק הבלתי חוקי שזולג מצה"ל לרחוב הערבי. במקרה אחר שאירע לאחרונה, נמצאו 250 פתילים רועמים בשטח פתוח סמוך למחנה ג'וליס בדרום. הציוד נותר במקום לאחר שכוח צה"ל אימן באזור והשאיר את החומרים. מקרה זה מצטרף למספר מחדלים שנרשמו בצה"ל בשנים האחרונות.
