ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לעדויות של הלוחמים מהשטח על כך שכובלים את ידיהם אל מול המתקפות הרצחניות של ארגון הטרור חיזבאללה, וטען: "ההנחיה ברורה ולא השתנתה: ללוחמים שלנו בדרום לבנון יש חופש פעולה מלא לסכל כל איום ישיר או מתהווה עליהם או על תושבי הצפון".

נתניהו הוסיף והבהיר כי "אין לצה"ל שום הגבלה בעניין זה", והדגיש את גיבויו ללוחמים שמותקפים גם בעת הפסקת האש: "אני עומד מאחוריהם, העם כולו עומד מאחוריהם".
בנוסף, התייחס ראש הממשלה לדיווחים על נסיגה ישראלית, והכריז כי "אני עומד איתן על כך שנישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון ועל כל אזרחי המדינה".

מוקדם יותר היום, המזרחן יוני בן מנחם שיגר אזהרה חמורה בריאיון לטל מאיר לקראת תחילת המגעים בוושינגטון: "גורמי ביטחון מסרו לי שכבר מתחילים לדבר על נסיגה ישראלית משטחים שתפסנו, וביניהם גם הבופור".
לדבריו, "האמריקנים כבר מנסים להתחיל להכתיב לנו את היציאה מלבנון לפני שנפתרה בעיית פירוק הנשק של חיזבאללה. הבנים שלנו נופלים שם, ועכשיו רוצים לקפל אותנו מבלי שיש פתרון רציני שמבטיח את שלום תושבי הצפון מפני פלישה של כוח רדואן, ירי טילי נ"ט ורקטות – ההתפתחויות הללו מסוכנות ביותר".
