ברקע הדאגה הגוברת בישראל מהתעצמות תכנית הטילים הבליסטיים של איראן, רשת NBC דיווחה היום (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לעדכן את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על אפשרות לתקיפות חדשות נגד אתרים ביטחוניים בשטח הרפובליקה האיסלאמית. כשנשאל על הפגישה עם נתניהו, אמר טראמפ לעיתונאים: "לא קבענו אותה". בישראל הודיעו שהפגישה תתקיים ב-29 בדצמבר.
לפי הדיווח, ארבעה גורמים אמריקניים המעורים בפרטי ההיערכות הישראלית טוענים כי בירושלים מתריעים מפני ניסיונות איראניים לשקם את אתרי העשרת האורניום שהותקפו ביוני האחרון במבצע "עם כלביא", אך החשש המרכזי כעת מתמקד כאמור, דווקא בהאצה של ייצור טילים בליסטיים ובשיקום מערכות ההגנה האווירית.

על פי אותם מקורות, נתניהו צפוי לטעון בפני טראמפ כי ההתעצמות האיראנית אינה רק סכנה ישירה לישראל, אלא איום אזורי חמור שדורש תגובה מהירה. עוד דווח כי ראש הממשלה יבקש לבחון עם טראמפ אפשרות למעורבות או סיוע אמריקני פוטנציאלי אם וכאשר תתקבל החלטה ישראלית לפעול צבאית שוב.

טהרן רעדה: כך נראו הדקות הראשונות של מבצע "עם כלביא" באיראן
עם זאת, ייתכן שמאמצים דיפלומטיים שיקרו בדרך יסרבלו את המהלך. בטהרן אותתו לאחרונה על נכונות לשוב לשולחן המשא ומתן עם ארה"ב, וטראמפ עצמו רמז באחרונה כי לא שלל אפשרות לחידוש השיחות – זאת תוך שהוא מזהיר את איראן מפני חידוש תוכניות הגרעין והטילים.
בשבוע שעבר הצהיר טראמפ: "אנחנו יכולים לחסל את הטילים שלהם מהר מאוד. יש לנו כוח רב". לדבריו, מבצע "פטיש חצות" – תקיפת המתקנים הגרעיניים שביצעה ארה"ב ונתנה את אקורד הסיום למבצע "עם כלביא" – "השמיד את האיום הגרעיני האיראני".

בהקשר זה, מקור ביטחוני ישראלי צוטט בדיווח כשאמר כי בעוד תוכנית הגרעין מטרידה מאוד, היא אינה עומדת בראש סדר העדיפויות כרגע: "מה שמדאיג אותנו יותר זה השיקום המהיר של פרויקט הטילים, שהוא איום מיידי".
