במהלך פגישה בבית הלבן עם נשיא ארגנטינה חאבייר מייליי שנערכה היום (שלישי) סיפק נשיא ארה"ב מספר הצהרות בנוגע להסכם בין ישראל לחמאס שיצא לדרך שבוע האחרון. לפי הנשיא האמריקאי, הוא בעצמו דיבר עם ארגון הטרור ו-וידא איתם שהם אכן מתכוונים להתפרק מנשקם, כפי שנקבע בתוכנית השלום שלו.
"דיברתי עם חמאס, ואמרתי להם: 'אתם עומדים להתפרק מנשק, נכון?' הם ענו לי: 'כן, אדוני, אנחנו עומדים לעשות זאת'". עוד אמר נשיא ארה"ב כי הוא הפציר בחמאס ש"אם הם לא יתפרקו מנשקם – אנחנו נפרק אותם. וזה יקרה במהירות, ואולי גם באלימות".

הנשיא המשיך בדבריו: "הרצון לשלום במזרח התיכון הוא חסר תקדים, מעולם לא ראיתי שהייתה הסכמה רחבה כזו בין מדינות האזור". טראמפ כמובן לא שכח שוב לציין את מקורביו שניהלו את המשא ומתן ולשבח אותם: "השיחות עם חמאס התנהלו באמצעות הבכירים ביותר בממשל האמריקאי, זה לא היה קורה בלעדיהם".
ההצרה של טראמפ מגיעה על רקע מסע ההרג שמנהל חמאס ברחבי הרצועה מאז כניסתה לתוקף של הפסקת האש, כנגד חמולות עזתיות חמושות. ארגון הטרור, שכאמור עדיין מחזיק בנשק, מנסה לבסס מחדש את מעמדו לאחר שנתיים של מלחמה. זאת לאחר שמהלך במלחמה היו חמולות עזתיות שהצליחו לנצל את היחלשות הארגון ולחזק את כוחן ברצועה.
הנשיא האמריקאי ציין בדבריו את מסע ההרג החמאסי אך נתן את הרושם כי האירועים הללו לא מטרידים אותו.
