משרד החוץ בטהרן הודיע היום (שלישי) במפתיע על סיום "השיחות הטכניות" שקיימה המשלחת האיראנית עם נציגי ממשל טראמפ בשווייץ, זאת על אף שסבב זה אמור היה להימשך לאורך השבוע כולו.

בהמשך, סגן שר החוץ של איראן וראש צוות המשא ומתן הטכני, כאזם גריבאבאדי, עדכן ב"סיומן המוצלח" של השיחות הטכניות בין איראן, ארצות הברית, פקיסטן וקטאר, ועל השלמת ההיערכות לקראת השלב הבא של המגעים בדרג הבכיר.
אתמול, במהלך מסיבת עיתונאים, טראמפ הזהיר את איראן כי אם לא תממש את התחייבויותיה, הוא יפעל בהתאם: "אם איראן לא תעמוד בהסכם, או אם הם לא יתנהגו כמו שצריך, אעשה את מה שעליי לעשות".

הנשיא האמריקני טען כי הכספים שיופשרו לאיראן במסגרת ההבנות מיועדים לשמש לרכישת מזון מארצות הברית בלבד: "כל הכסף הזה חוזר אלינו בדמות רכישות של מזון, שהם זקוקים לו נואשות. יש להם 91 מיליון בני אדם; הם לא מסוגלים להאכיל אותם. לכן הכסף שאנחנו משחררים יגיע לחקלאים שלנו".
אולם, באיראן דחו את טענותיו, ובסוכנות הידיעות "תסנים" דווח כי נגיד הבנק המרכזי האיראני, עבדולנאצר המתי, מסר שטהרן אינה מחויבת לרכוש תשומות חקלאיות מארצות הברית במסגרת מזכר ההבנות, וכי הכספים שיופשרו לא ישמשו בהכרח רק לרכישת מוצרי יסוד.
