שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (רביעי) לשאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה, ואמר כי מדובר ב"בוננזה של נדל"ן". סמוטריץ', שדיבר בכנס ההתחדשות העירונית של "מרכז הנדל"ן" ולוח מדלן 2025 בתל אביב, חשף כי כבר החל לנהל מגעים עם גורמים אמריקניים על אופן חלוקת האחוזים בקרקעות הרצועה.
לדבריו, החזון לשיקום עזה מוצג כתוכנית עסקית, שנבנתה "על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר", וכבר נמצאת על שולחנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "איך הדבר הזה הופך לבוננזה של נדל"ן, אני לא צוחק, ומחזיר את עצמו", אמר. סמוטריץ' הוסיף כי "שילמנו הרבה מאוד כסף על המלחמה הזו, ועכשיו צריך להתחלק איך עושים אחוזים על הקרקע. את שלב ההריסה כבר עשינו, עכשיו צריך לבנות".
במהלך הכנס נשאל שר האוצר מדוע לא להפסיק את הלחימה בעזה כדי להגיע להסכם עם חמאס, ומה עשה למען החזרת החטופים. סמוטריץ' השיב: "לא אסכים להוביל את מדינת ישראל לכניעה לארגון טרור. נקודה".
בהתייחסות לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום "סופר ספרטה", אמר סמוטריץ': "אני לא מסכים עם ראש הממשלה. לא נכון ליצור בליץ של ייצור עצמי".
