הנשיא דונלד טראמפ צייץ לפני זמן קצר (שלישי) מספר הודעות ברשת החברתיות שלו ובהם הודיע על פריצת דרך משמעותית במשא ומתן מול איראן. לדברי הנשיא, טהרן הסכימה באופן מלא ומוחלט לביצוע פיקוח גרעיני ברמה הגבוהה ביותר, מחויבות שתחול "לזמן אינסופי", זאת למרות ההכחשות בנושא מאיראן ביממה האחרונה.

טראמפ הבהיר כי צעד זה נועד להבטיח "יושרה גרעינית" מלאה, וכי ללא הסכמה זו לא היו מתקיימות שיחות נוספות. בעקבות ההתחייבות האיראנית והוויתורים המשמעותיים שהוצגו, הנשיא הודיע על החלטתו להותיר את מצר הורמוז פתוח לשיט חופשי ולבטל את הסגר הימי שתוכנן. עם זאת, טראמפ הדגיש כי הצי האמריקני נותר ערוך ומוכן במידת הצורך להשבת החסימה בכל עת.
במסגרת ההסכמות, הבהיר טראמפ כי הכספים והסנקציות שמשחרר משרד האוצר האמריקני יועברו לחשבון נאמנות בפיקוח ארה"ב. כספים אלו ייועדו אך ורק לרכישת מזון ואספקה רפואית, הרכישות יתבצעו אך ורק מארצות הברית, תוך מתן עדיפות לחקלאים האמריקאים, בדגש על ייצוא תירס, חיטה ופולי סויה.

הנשיא סיכם את ההתפתחויות בסיפוק וציין כי אתמול נרשם שיא היסטורי של 19 מיליון חביות נפט שעברו דרך מצר הורמוז. לדבריו, מגמת הירידה במחירי הנפט בשילוב עם ההסדרים החדשים, הופכים את העולם למקום בטוח ויציב הרבה יותר.
כאמור, מוקדם יותר היום, דובר משרד החוץ האיראני, אסמאעיל בקאיי, הצהיר כי לטהרן אין בשלב זה כל כוונה לאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבקר באתרי הגרעין שהותקפו במהלך המלחמה מול ארצות הברית וישראל.
