כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח: ועדת השרים שהתכנסה ביום חמישי האחרון פרסמה היום (ראשון) כי החליטה פה אחד על הדחתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

היועמ"שית בדרישה מבג"ץ: אל תתנו לממשלה להצביע על הדחתי
"היועמ"שית הפכה לאייקון פוליטי", טען השר עמיחי שיקלי, יוזם הדיון, במהלך הוועדה, "תמונתה מתנוססת בהפגנות, במודעות ממומנות של המחאה ושל התנועה לאיכות השלטון שעכשיו גם למדנו שממומנת ע"י ממשלות זרות. היא מזוהה גם עם החלק הכי קיצוני באופוזיציה. אני לא זוכר אף יועמ"ש כזה – וזה כשלעצמו מהווה עילה לפסילתה ולהעברתה מתפקידה".

ועדת השרים קיבלה את ההחלטה על אף פסיקת בג"ץ מיום שישי האחרון, לפיה נמנע מהממשלה לפטר את בהרב-מיארה, בניגוד לסמכות שניתנת לה על פי חוק. בפסיקתו כתב שופט העליון נועם סולברג כי על אף שבהחלטתו הקודמת קבע כי אין לדון בנושא טרם ההחלטה, חל "שינוי עובדתי מסויים", ולכן כל החלטת ממשלה בנושא תוקפא, "על מנת שתינתן שהות מספקת לעריכת ביקורת שיפוטית".
מוקדם יותר היום גלי בהרב-מיארה הגישה את תגובתה לבג"ץ בנוגע להדחתה וביקשה: "לא לאפשר לממשלה להוסיף ולקדם את המהלך הבלתי חוקי טרם הכרעת בית המשפט".

"ההחלטה גורמת לנזקים מיידיים ומצטברים, שנכון להביאה לביקורת שיפוטית באופן מיידי, במנותק מאופן ישומה", כתבה היועמ"שית בתגובתה, "בית המשפט מתבקש להביאה לכלל ביקורת שיפוטית, מוקדם ככל הניתן". עוד הוסיפה בהרב-מיארה כי בג"ץ נדרש לדון בשאלת החוקיות, ולכן מבקשת למנוע את ההדחה מראש.

עושה דין לעצמה: היועמ"שית ממשיכה לסרב להגיע לשימוע בעניינה
כזכור, בתחילת שבוע שעבר קיימה ועדת השרים שימוע לבהרב-מיארה, אך זו סרבה להתייצב. בתגובה אותה העבירה לשרים מבעוד מועד, ציינה היועמ"שית כי מדובר "בהליך שאינו חוקי מיסודו". בשל העדרותה, קבעה הוועדה מועד נוסף, "לפנים משורת הדין", במטרה לוודא שבהליך לא נפל רבב. אולם, גם לדיון השני סרבה בהרב-מיארה להגיע.
