accessibility-icon
share-icon
כוחות הביטחון הסורים נכנסים לאזור הדרוזי במדינה | צילום: רשתות ערביות

יום שני ברציפות: כוחותינו תקפו בדרום סוריה

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יט תמוז ה'תשפה (15.07.25)

5

6

like

0

dislike

כוחותינו תקפו משוריין של צבא סוריה לשעבר באזור א-סווידא שבדרום המדינה, כחלק ממדיניות ההגנה על הדרוזים בדרום המדינה • שר הביטחון ישראל כ"ץ הבהיר אמש: "לא נאפשר פגיעה בדרוזים, ישראל לא תעמוד מנגד"


יום שני ברציפות: כוחותינו תקפו באמצעות כטמ״מ במרחב א-סווידא שבדרום סוריה, משוריין של צבא אסד לשעבר. כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי התקיפה בוצעה במסגרת מדיניות ההגנה על האוכלוסיה הדרוזית באזור.

התקיפות מגיעות ברקע עימותים קשים בדרום המדינה בין הדרוזים לבין אנשיו של אל-ג'וליאני. אמש, התייחס שר הביטחון ישראל כ״ץ לתקיפות צה"ל והבהיר כי מדובר במסר תקיף למשטר הסורי. לדבריו, "צה"ל תקף מטרות בסוריה כמסר וכאזהרה ברורה, לא נאפשר פגיעה בדרוזים בסוריה. ישראל לא תעמוד מנגד".

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח הלילה כי לפחות 89 בני אדם נהרגו בעימותים בין בני העדה הדרוזית לקבוצות בדואיות חמושות במחוז א-סווידא. לפי הדיווח, ההתנגשויות החלו בעקבות תקרית שבה צעיר דרוזי הוכה על-ידי בדואים שהציבו מחסום בדרך לדמשק, והסלימו לקרבות אלימים שכללו ירי ופעולות חמושות.

בתגובה להסלמה, משרד הפנים הסורי הודיע על עוצר מלא שהוטל בעיר א-סווידא החל מהשעה 08:00  "עד להודעה חדשה". נמסר כי כוחות הביטחון נערכים לכניסה לעיר לצורך "השבת הסדר והגנה על האזרחים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News