accessibility-icon
share-icon
מתוך שידור ערוץ 14

האזהרה לקראת המו"מ מול לבנון: "מדברים על נסיגה ישראלית"

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

לפני כשעה

43

41

like

11

dislike

המזרחן יוני בן מנחם הזהיר כי לקראת פתיחת המו"מ בוושינגטון, האמריקנים כבר דוחפים לנסיגה ישראלית משטחים בדרום לבנון, עוד לפני שחיזבאללה פורק מנשקו: "רוצים לקפל אותנו בלי פתרון רציני לביטחון תושבי הצפון" • צפו בריאיון


המזרחן יוני בן מנחם שיגר היום (שני) בריאיון לטל מאיר אזהרה חמורה לקראת תחילת המו"מ בוושינגטון בין המשלחת הישראלית ללבנונית: "גורמי ביטחון מסרו לי שכבר מתחילים לדבר על נסיגה ישראלית משטחים שתפסנו, וביניהם גם הבופור".

maximize-image
images-count1+
לוחמינו בלבנון, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "האמריקנים כבר מנסים להתחיל להכתיב לנו את היציאה מלבנון לפני שנפתרה בעיית פירוק הנשק של חיזבאללה. הבנים שלנו נופלים שם, ועכשיו רוצים לקפל אותנו מבלי שיש פתרון רציני שמבטיח את שלום תושבי הצפון מפני פלישה של כוח רדואן, ירי טילי נ"ט ורקטות – ההתפתחויות הללו מסוכנות ביותר".

בתוך כך, בין ההצעות האחרונות של נשיא ארצות הברית טראמפ, בניסיון "לבלום" את התקיפות של ישראל נגד ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, הוא לאפשר לסוריה, תחת הנהגתו של אל-ג'ולאני, להיות האחראי על פירוק חיזבאללה מנשקו, במקום ישראל.

maximize-image
images-count1+
שליט סוריה, אחמד אל-שרע "אל ג'ולאני" | צילום: רויטרס

אך אתמול, אל ג'ולאני דחה את ההצעה על הסף. בריאיון לערוץ "אל משהאד" אמר: "אנו רק מייחלים טוב לתושבי לבנון, והתפקיד שסוריה תמלא הוא תפקיד חיובי לחלוטין. סוריה עשויה לסייע בפירוק חיזבאללה מנשקו אך לא באמצעות מלחמה ולא באמצעות חסות סורית על לבנון, כפי שהיה בימי המשטר הקודם".

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]

עקבו אחרינו גם ב-Google News