איראן שיגרה הבוקר (חמישי) טיל מסוג חדש בעל ראש נפץ שמתפזר למספר פצצות קטנות, שמתפרק באוויר כאשר הנפלים יכולים להגיע לרדיוס של כשמונה קילומטר. כל אחד מהחימושים שמתפזרים יכולים לגרום לנזק דומה לרקטה קצרת טווח של ארגון הטרור חמאס. יחד עם זאת, בפיקוד העורף מבהירים שבטילים מסוגים אלו יש לא מעט נפלים שאינם מתפוצצים ולכן אין לגעת בהם: "כל עוד לא נוגעים אין סכנה".
מפקד בפיקוד העורף נתן סקירה נרחבת על היקף הפגיעות במטח הבוקר הכוללות גם את הפגיעה בסורוקה, חולון, רמת גן ואזור. לדבריו, רמת הפגיעה בגוף הקטנה מוכיחה שההנחיות מצילות חיים וכי האזרחים נוהגים באחריות. "עשינו סקירה במבנים שנפגעו, מי שהיה הולך רק לגרם מדרגות יכול היה להיפצע אבל לא להיהרג וזה מוכיח את המשמעות של זה".

הפגיעה ברמת גן בבניין חדש לגמרי, והחניון בקומה מינוס 1 נפגע אף הוא. על כן בפיקוד העורף מדגישים שהדבר הבטוח ביותר הוא ממ"ד. יחד עם זאת אם ישנו צורך להיות בחניון, העדיפות היא על חניון בקומה מינוס 2 ומטה.
הקומה בסורוקה שנפגעה פונתה רק אתמול. בפיקוד העורף הבהירו כי בכל בית חולים ישנם גדודי רפואה שמסייעים לצוות הרפואי בכל הפעולות במטרה לוודא שהחולים המאושפזים בבי"ח בטוחים.

כמו כן, בפיקוד העורף הדגישו כי מדיניות ההתגוננות שהוקלה אמש מרמה ארבע לשלוש, נעשתה לאחר הערכת מצב ארוכה, ובהתאם להתנהגות האחראית של האוכלוסייה. עם זאת רמה 3 היא עדיין חמורה מאוד. בפיקוד העורף מנהלים שיח עם משרד האוצר בכדי לתת פתרון להורים שאינם יכולים ללכת לעבודה, זאת לפי מפקד פיקוד העורף.
מוקדם יותר היום, לאחר לילה שקט יחסית, שוגרו כ-30 טילים מאיראן לעבר מדינת ישראל, והובילו להפעלת אזעקות במרכז הארץ, בירושלים, ביהודה ושומרון, בגליל ובצפון. כמה טילים פגעו ישירות באזור המרכז ובבית החולים סורוקה בבאר שבע, עד כה דווח על כ-89 נפגעים, מתוכם שישה במצב קשה. בעקבות האירוע, כלל בתי החולים הוכנסו למצב כוננות של אירוע רב נפגעים.
