שר החוץ גדעון סער התייחס היום (רביעי) ללחימה מול חיזבאללה וטען כי ארגון הטרור פתח במערכה הנוכחית בהכוונה איראנית. לדבריו, ישראל ולבנון חולקות אויב משותף – חיזבאללה, שפוגע בעתידה ובריבונותה של לבנון ומאיים גם על ביטחונה של ישראל.

את הדברים אמר סער בנאום שנשא במושב הבינלאומי של כנס MUNI EXPO בתל אביב, בפני מושלים וראשי ערים מרחבי העולם. "אנחנו מדברים אחרי סבב נוסף של השיחות ההיסטוריות בינינו לבין לבנון המתקיים בתיווכה של ארה"ב", אמר. "אין לנו ויכוח של ממש עם ממשלת לבנון מעבר לכמה נקודות גבול שניתן לפתור במשא ומתן קצר. לנו וללבנון יש אויב משותף. זהו האויב על העתיד, הריבונות והעצמאות של לבנון וזהו גם האויב לביטחונה של ישראל – חיזבאללה".
סער טען כי בתקשורת הבינלאומית לא מודגשת מספיק אחריותו של חיזבאללה לפרוץ הלחימה. "מעטים מאוד מציינים את העובדה שחיזבאללה התחיל את המלחמה הזו ב-2 במרץ, לאחר הנחיה שקיבלו מטהרן. בדיוק כפי שחיזבאללה התחיל את המלחמה ב-8 באוקטובר 2023, יום אחד לאחר מתקפת חמאס על ישראל", אמר.

בהמשך הדגיש את היקף הירי לעבר ישראל: "רק מחודש מרץ חיזבאללה שיגר למעלה מ-7,000 רקטות, טילים וכטב"מים משטח לבנון לישראל. תארו לעצמכם שהערים שלכם היו מותקפות כך. איזו מדינה יכולה לקבל את זה ולא לפעול כדי להחזיר את הביטחון לאזרחיה?".
דבריו של סער נאמרו על רקע המגעים המתמשכים בין ישראל ללבנון בתיווך אמריקני, שבמרכזם סוגיות הגבול והדרישה לחיזוק ריבונותה של לבנון מול חיזבאללה.
