accessibility-icon
share-icon
צפו בדיווח של כתבתנו ליבי אלון | צילום: חדשות 14

טראמפ הורה למועצה לביטחון לאומי להיות בכוננות בחדר המצב

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

5

15

like

2

dislike

הסימנים להצטרפות ארה"ב למערכה נגד איראן מצטרפים זה לזה: טראמפ הורה למועצה לביטחון לאומי להיות בכוננות בחדר המצב כשיחזור מפסגת ה-G7, במקביל בבית הלבן שיגרו ברכה מיוחדת לחיילים • דיווח זה מגיע ברקע ציוציו של טראמפ אודות הנושא האיראני


לאחר ציוציו בנושא איראן וההודעה של הבית הלבן שיעזוב מוקדם את פסגת ה-G7, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה למועצת לביטחון לאומי להיות בכוננות בחדר מצב כשיחזור לוושינגטון הבירה, כך על פי דיווחים אמריקנים. במקביל בבית הלבן שיגרו ברכה מיוחדת לחיילים.

בציוץ בחשבון ה-X הרשמי של הבית הלבן נכתב: "'בכל פעם שתקרא החובה ותבוא כל סכנה, החייל האמריקאי יהיה שם. ארה"ב תמיד תזכה לחסד האל הכול יכול ולרצון הברזל של צבא ארה"ב. הודות לשירותם ומסירותם יוצאי הדופן, 250 שנה מאוחר יותר, אמריקה עומדת איתנה…' – הנשיא טראמפ".

מוקדם יותר הלילה, דוברות הבית הלבן הודיעה כי נשיא ארה"ב הבית הלבן עוזב את פסגת ה-G7 מוקדם וחוזר לוושינגטון הבירה "בגלל מה שקורה במזרח התיכון". הודעה זו מגיעה ברקע ציוציו של הנשיא ברשת "Truth social" שהתמקדו באיראן ואף הזהירו את התושבים "להתפנות מטהרן באופן מיידי".

כתבנו המדיני תמיר מורג ציין כי "בזהירות המתבקשת כל הסימנים מעידים שמתקפה אמריקנית על איראן עומדת לצאת לדרך בקרוב". זאת לאחריו ציוציו ברשת החברתית "Truth social", שכנראה הכינו את השטח להצטרפות ארה"ב למערכה.

maximize-image
images-count1+
טראמפ קורא לתושבי טהרן לעזוב מיד | צילום מסך

בתוך כך, נשיא ארה"ב צייץ ברשת החברתית שלו "Truth social": "איראן הייתה צריכה לחתום על ה"עסקה" שאמרתי להם לחתום. איזו בושה, ובזבוז של חיי אדם. במילים פשוטות, לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני. אמרתי את זה שוב ושוב! כולם צריכים להתפנות מטהרן מיד!". הבית הלבן צייץ מחדש את הציוץ והדגיש את המשפט האחרון.

רמז נוסף לגבי הנכונות של ארה"ב להצטרף למערכה, ניתן לקבל בהודעתו של שר ההגנה האמריקני פיט הגסת', על פריסה של יכולות צבאיות באזור: "במהלך סוף השבוע הנחיתי את פריסתן של יכולות נוספות באזור האחריות של הפיקוד המרכזי של ארצות הברית. הגנה על כוחות ארה"ב היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ופריסות אלו נועדו לשפר את עמדתנו ההגנתית באזור", כתב ברשת X.

maximize-image
images-count1+
הבית הלבן הדגיש את החלק האחרון בציוצו של טראמפ | צילום מסך

מאז פתיחת מבצע "עם כלביא" עלתה השאלה אם ארה"ב תצטרף למלחמה, דבר שיעזור לישראל בהשמדת המתקן הגרעיני בפורדו, שנמצא עמוק באדמה ולדברי דיווחים זרים, רק לארה"ב יש את הנשק הנצרך להשמידו.

יחד עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר במסיבת העיתונאים שקיים הערב שלישראל יש את היכולת להשמיד את מתקני הגרעין בעצמה, אולם תשמח אם ארה"ב תצטרף למתקפה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News