accessibility-icon
share-icon
צפו בדיווח | צילום: חדשות 14

הנשיא טראמפ עוזב את פסגת ה-G7 מוקדם ויחזור לוושינגטון

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כא סיון ה'תשפה (17.06.25)

4

7

like

1

dislike

נשיא ארה"ב עוזב את פסגת ה-G7 מוקדם, וחוזר לוושינגטון בשל ההתפתחויות במזרח התיכון • בהודעה של דוברת הבית הלבן נאמר כי הנשיא טראמפ יעזוב לאחר ארוחת ערב עם ראשי מדינות • זאת ברקע הציוצים של טראמפ בנושא איראן שאף הזהירו שכולם צריכים להתפנות מטהרן באופן מיידי


דוברות הבית הלבן הודיעה הלילה (שני) כי נשיא ארה"ב הבית הלבן עוזב את פסגת ה-G7 מוקדם וחוזר לוושינגטון הבירה "בגלל מה שקורה במזרח התיכון". הודעה זו מגיעה ברקע ציוציו של הנשיא ברשת "Truth social" שהתמקדו באיראן ואף הזהירו את התושבים "להתפנות מטהרן באופן מיידי".

בהודעה של דוברת הבית הלבן נאמר: "לנשיא טראמפ היה יום נהדר ב-G7, ואף חתם על הסכם סחר משמעותי עם בריטניה וראש הממשלה קיר סטארמר. הרבה הושג, אך בגלל מה שקורה במזרח התיכון, הנשיא טראמפ יעזוב הערב לאחר ארוחת ערב עם ראשי מדינות".

maximize-image
images-count3+
טראמפ קורא לתושבי טהרן לעזוב מיד | צילום מסך

כתבנו המדיני תמיר מורג ציין כי "בזהירות המתבקשת כל הסימנים מעידים שמתקפה אמריקנית על איראן עומדת לצאת לדרך בקרוב". זאת לאחריו ציוציו ברשת החברתית "Truth social", שכנראה הכינו את השטח להצטרפות ארה"ב למערכה.

מוקדם יותר הערב, נשיא ארה"ב צייץ ברשת החברתית שלו "Truth social": "איראן הייתה צריכה לחתום על ה"עסקה" שאמרתי להם לחתום. איזו בושה, ובזבוז של חיי אדם. במילים פשוטות, לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני. אמרתי את זה שוב ושוב! כולם צריכים להתפנות מטהרן מיד!". הבית הלבן צייץ מחדש את הציוץ והדגיש את המשפט האחרון.

maximize-image
images-count3+
הבית הלבן הדגיש את החלק האחרון בציוצו של טראמפ | צילום מסך

היום, שגריר ארצות הברית בישראל, מייק האקבי, הודיע כי נגרם נזק קל בסמוך לסניף השגרירות האמריקאית בתל אביב, בעקבות אחת מפגיעות הטילים ששוגרו במטח מאיראן לעבר ישראל.

לדברי השגריר, לא היו נפגעים בקרב אנשי הסגל האמריקאי. האקבי הבהיר כי שגרירות ארה"ב בירושלים תישאר סגורה עד להודעה חדשה, בהתאם להנחיות המיגון של פיקוד העורף שעדיין בתוקף.

maximize-image
images-count3+
תקיפה בטהרן | צילום: רשתות ערביות

רמז נוסף לגבי הנכונות של ארה"ב להצטרף למערכה, ניתן לקבל בהודעתו של שר ההגנה האמריקני פיט הגסת', על פריסה של יכולות צבאיות באזור: "במהלך סוף השבוע הנחיתי את פריסתן של יכולות נוספות באזור האחריות של הפיקוד המרכזי של ארצות הברית. הגנה על כוחות ארה"ב היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ופריסות אלו נועדו לשפר את עמדתנו ההגנתית באזור", כתב ברשת X.

מאז פתיחת מבצע "עם כלביא" עלתה השאלה אם ארה"ב תצטרף למלחמה, דבר שיעזור לישראל בהשמדת המתקן הגרעיני בפורדו, שנמצא עמוק באדמה ולדברי דיווחים זרים, רק לארה"ב יש את הנשק הנצרך להשמידו.

maximize-image
images-count3+
תיעוד מאיראן | צילום: רשתות ערביות

יחד עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר במסיבת העיתונאים שקיים הערב שלישראל יש את היכולת להשמיד את מתקני הגרעין בעצמה, אולם תשמח אם ארה"ב תצטרף למתקפה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News