בצעד חסר תקדים המהווה עליית מדרגה משמעותית במערכה מול איראן, פרסם היום (שני) דובר צה"ל בערבית אזהרת פינוי ישירה לתושבי רובע 3 בבירה טהרן, המונה למעלה מ-300,000 תושבים.

התוכנית לערעור המשטר האיראני, בתגובה לפגיעה בעורף הישראלי
בהודעה, הדומה לאלו המופצות ברצועת עזה ובלבנון, נקראו האזרחים להתפנות באופן מיידי לקראת תקיפות ישראליות מתוכננות על תשתיות צבאיות של המשטר באזור. ברקע הדברים, תיעודים המציגים אלפי איראנים נמלטים מהעיר, והערכה כי ישראל נערכת לפגוע במטרות משטר אסטרטגיות, בהן הטלוויזיה הממלכתית.

האזהרה הברורה והישירה, שהופצה לצד מפה המפרטת את האזור המיועד לפינוי, לא הותירה מקום לספק. "למען ביטחונכם, אנו מבקשים מכם לעזוב את האזור הנ"ל ברובע ג' של טהרן באופן מיידי", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

גל תקיפות של כוחותינו באיראן, הושמדו משאיות בדרכן לטהרן
"בשעות הקרובות, הצבא הישראלי ייכנס לאזור זה, כפי שעשה בימים האחרונים סביב טהרן, כדי לתקוף את התשתית הצבאית של המשטר האיראני. נוכחותכם באזור זה מסכנת את חייכם". המהלך מסמן שינוי אסטרטגי, שבו ישראל עוברת מפעולות חשאיות להודעות גלויות שמטרתן להפריד בין האוכלוסייה האזרחית לבין נכסי המשטר, ובכך להגביר את הלחץ הפנימי על ההנהגה בטהרן.

צעד זה הוא יישום של התפיסה המבצעית החדשה, כפי שנחשפה לראשונה אמש בחדשות 14. על פי התוכנית, שפרטיה סוכמו בישיבת הערכת מצב בראשות שר הביטחון וצמרת צה"ל, ישראל תפעל לפגוע ב"עורף" האיראני כדי לערער את יציבות המשטר.
הפעולה הנוכחית היא הראשונה בסדרה, שבה יותקפו מטרות משטר בלב הבירה, תוך שימוש בפינוי המוני של תושבים כאמצעי לחץ. כבר הלילה תועדו אלפים מתושבי טהרן נמלטים מהעיר בפאניקה, על רקע התקיפות העצימות של חיל האוויר במסגרת מבצע "עם כלביא" והחשש מפני הבאות.

האזהרה מגיעה לאחר גל תקיפות אוויריות נרחב במרכז איראן במהלך הלילה. לפי דיווחים מקומיים, מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור נמל התעופה הבינלאומי חומייני בטהרן, ורחפנים ישראליים נצפו תוקפים באזור.

גם במהלך היום: פקקי ענק בכבישי היציאה מטהרן | צפו
שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס ישירות לדיווחים והצהיר: "שופר התעמולה וההסתה האיראני בדרכו להיעלם. מתחיל פינוי תושבי הסביבה". הצהרתו מחזקת את הפרסום של כתבנו הצבאי, הלל ביטון רוזן, לפיו אחד היעדים הצפויים לתקיפה הוא בניין הטלוויזיה הממלכתית של איראן, סמל שלטוני וכלי תעמולה מרכזי של המשטר.

