accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90

התוכנית לערעור המשטר האיראני, בתגובה לפגיעה בעורף הישראלי

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כ סיון ה'תשפה (16.06.25)

27

57

like

5

dislike

פורסם בחדשות 14 | ישראל פועלת לערעור המשטר האיראני: רה"מ נתניהו ושר הביטחון כ"ץ אישרו תוכנית להנעה המונית של אוכלוסייה מטהרן • במסגרת המבצע יותקפו מעתה מטרות משטר בטהרן, תוך פינוי המוני של תושבים מאותם אזורים כאמצעי לחץ על המשטר, בתגובה לפגיעה בעורף הישראלי


פרסמנו לראשונה הערב בחדשות 14: עליית מדרגה משמעותית – ישראל פועלת כעת לערעור המשטר האיראני באמצעות תוכנית תקיפות חדשה שאושרה על ידי שר הביטחון כ"ץ ורה"מ נתניהו.

במסגרת המבצע יותקפו מעתה מטרות משטר בטהרן, תוך פינוי המוני של תושבים מאותם אזורים כאמצעי לחץ על המשטר, בתגובה לפגיעה בעורף הישראלי.

התוכנית נועדה לחולל בריחה המונית של תושבים מטהרן ומהווה מנוף לחץ כבד על המשטר – באופן שיכול לערער אותו. על רקע זה ניתן להבין את התבטאות שר הביטחון כ"ץ היום כמסר לחמינאי: "דין טהרן כדין ביירות".

הבריחה מטהרן | צילום: רשת X
הבריחה מטהרן | צילום: רשת X
הבריחה מטהרן | צילום: רשת X

היום, בישיבת הערכת המצב שקיים שר הביטחון בבור הפיקוד עם הרמטכ"ל אייל זמיר וצמרת צה"ל, סוכמו פרטי ביצוע התוכנית ויצאה הודעה ראשונה של דו"צ בערבית לפינוי האוכלוסייה ממקומות סמוכים לאתרי נשק בטהרן.

ואכן, אלפי תושבי טהרן תועדו נמלטים הלילה מהעיר, על רקע התקיפות העצימות של כוחותינו – והחשש מפני מתקפות נוספות. בסרטונים שפורסמו ברשתות תועדו פקקי הענק בכבישי היציאה מהעיר. ברשתות לוקחים את התיעודים הללו ברצינות, ומכנים אותם: "סוף כוחו של המשטר".

גורם ביטחוני אומר לחדשות 14: "בכל יום התוכנית תעלה הילוך ותביא הישגים. היום תקפנו את משרד ההגנה האיראני – מטרות נוספות יותקפו בקרוב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News