הממונה על התחרות הוציאה היום (שלישי) מכתבי חששות לחברות הוט וסלקום בעקבות בקשתם לקבל פטור מהסדר כובל, שלפיו סלקום תשווק את חבילת הטלוויזיה של המותג נקסט של הוט.
במכתב הבהירה הממונה כי עולים מספר חששות מהעסקה, בהם: הפחתת התחרות בתחום שיווק וייצור חבילות טלוויזיה, מהגדלת כוח מיקוח מול ספקי תכנים וחשש מהפחתת התחרות בתחומי פעילות נוספים בהם פעילים הצדדים לעסקה, ובפרט תחום תשתיות הסלולר, לאור חיזוק שיתוף הפעולה ביניהם.

לאחר שליחת המכתבים יזומנו החברות לשימוע ברשות, כאשר במסגרתו יוכלו להעלות את טיעוניהן ביחס לחששות שהציגה הממונה במכתב.
הסדרים כובלים מוגדרים בסעיף 2 לחוק התחרות ומכוונים כלפי שיתופי פעולה בין שני צדדים שונים שיכולים להיות מתחרים או גורמים שונים בשרשרת הייצור, העשויים לעורר חששות בנוגע להוגנות התחרות.
צדדים להסדרים כובלים יכולים לפנות לממונה על התחרות בבקשה לפטור את ההסדר מאישור בבית הדין לתחרות, או לפנות לבית הדין לתחרות על מנת לאשר את ההסדר או להסתמך על קיומו של פטור סוג. כמו כן, בסמכות הממונה לקבוע כי בין צדדים התקיים הסדר כובל.
