הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, ביקר הבוקר (ראשון) בפיקוד הצפון ובאוגדה 36, יחד עם מפקד פיקוד הצפון אלוף רפי מילוא, מפקד אוגדה 36 תת-אלוף יפתח נורקין, ראש חטיבת המבצעים תת-אלוף ברק חירם ומפקדים נוספים. במהלך הביקור קיים הרמטכ"ל הערכת מצב נוכח ההתפתחויות האחרונות, אישר תוכניות להמשך הפעילות וקיים שיח פיקודי עם מפקדי החטיבות.

במהלך הביקור התייחס זמיר להסכם שנחתם עם ממשלת לבנון ואמר: "ההסכם שנחתם עם ממשלת לבנון הינו היסטורי ומשמעותי – העוצמה המבצעית וההישגים הצבאיים שצה"ל השיג בחודשים האחרונים הם שיצרו את התנאים לכך. אנחנו נכבד את ההסכם ונפעל להצלחתו. המבחן כעת הוא מבחן המעשה של שני הצדדים והתקופה הקרובה תכתיב את העתיד לבוא".
הרמטכ"ל הדגיש כי למרות ההסכם, צה"ל אינו מפחית את רמת הכוננות. "זירת פיקוד הצפון היא מרכז הכובד הצה"לי כעת. אנו ערוכים לחזרה ללחימה מהירה גם בלבנון וגם באיראן, במידה ונידרש לכך," אמר, והבהיר כי הצבא ממשיך להכין תוכניות מבצעיות לכל תרחיש. זמיר התייחס גם למצב הכוחות בשטח ואמר: "בטחון כוחותינו מצוי בחשיבות עליונה. לוחמי אוגדה 36 והקומנדו שלנו שולטים במרחב רכס הבופור ומצוידים בכל הכלים ובאמצעים בכדי לגבור על האויב. כל יכולות צה"ל נמצאות פה כדי להמשיך לסייע לכם לבצע את המשימה".

בהמשך הדגיש את מצבו של ארגון הטרור חיזבאללה ואת מוכנות צה"ל להמשך: "חיזבאללה מוכה וחבול ופעיליו כלואים בתת-הקרקע. צה"ל נמצא בשליטה מבצעית במרחב ושומר דריכות גבוהה לממש מהלומות מהירות וקטלניות במידה והפסקת האש תופר". בסיום דבריו שיבח הרמטכ"ל את מפקדי ולוחמי פיקוד הצפון ואמר: "אני מבקש להביע את הערכתי הרבה לחטיבות, לאוגדה ולפיקוד הצפון על ההישגים ועל הובלת המהלכים שהביאו להסכם".
