המזרחן ד"ר אדי כהן הציג היום (ראשון) ב"ישראל הבוקר" את התגובות של ארגון הטרור חיזבאללה להסכם של לבנון וישראל: "הם משתגעים ומתארים את ההסכם כהסכם לבנוני-ישראלי נגד חיזבאללה וכהסכם כניעה, וזה באמת נכון".

כהן הסביר כי ההסכם אינו מציב לישראל לוח זמנים לנסיגה ואינו כולל התחייבות שמגבילה אותה באופן ממשי: "אין שם משהו שמחייב את ישראל, להפך", והוסיף כי ההסכם כולל פירוק הדרגתי של המיליציות מנשקן, ובראשן חיזבאללה.
גם סא"ל במיל' עמית יגור התייחס למשמעות התגובות בלבנון, וטען כי הן ממחישות את היתרונות שמזהים בישראל בהסכם: "די ברור שלבנון כנראה לא תוכל לעמוד בהתניות הנדרשות בטווח הזמן הקצר. ההסכם בין המדינות הוא איתות לכל האזור, ומספיק לראות את התגובות בצד השני כדי להבין שזה לא מוצא חן בעיניהם, וניתן להבין למה".

הדברים נאמרים ברקע הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, שלפיה ההסכם משקף שינוי משמעותי: "ממשלת לבנון אומרת בפעם הראשונה לאיראן ולחיזבאללה, צאו מכאן. איראן וחיזבאללה ניסו לכפות על ישראל לסגת מרצועת הביטחון – והם לא הצליחו".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
