מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, וחברי פרלמנט שיעים יצאו אמש (שבת) במתקפה נגד הסכם המסגרת שנחתם לאחרונה בוושינגטון בין לבנון לישראל. ההסכם, שנחתם לאחר מספר סבבי משא ומתן ישיר, כולל הקמת "אזורים ניסיוניים" בהם יפרוס הצבא הלבנוני כוחות, לצד תהליך הדרגתי של נסיגה ישראלית המותנית בפירוק תשתיות חמושות לא-ממשלתיות.

בחיזבאללה רואים בהסכם צעד ראשון לא רק לפירוקם מנשק, אלא לחיסול הארגון באופן מוחלט. לדברי קאסם, אין שום הצדקה למו"מ ישיר עם "האויב הציוני" והוא דורש להפסיק אותו מיד. הארגון הדגיש כי לא התחייב לאף גורם שלא להגיב על תקיפות ישראליות, וכי כל עוד הכפרים הלבנוניים תחת הפצצות והרס, ההתנגדות תימשך ולא תיתן מנוחה ליישובים בצפון ישראל.
הממסד הלבנוני נגד חיזבאללה
הביקורת החריפה ביותר של חיזבאללה מופנית כלפי הממסד הלבנוני, שלטענת הארגון מבקש להשמיד את העם השיעי. קאסם טען כי ההסכם, תחת הכותרת של "הפסקת אש", נועד להפעיל לחץ צבאי כדי להכריח את חזבאללה להפסיק את הירי ולפנות את דרום הליטאני, תוך השארת נוכחות ישראלית באזורים מסוימים.

בחזבאללה רואים בהסכם חלק משרשרת ויתורים הפוגעת בריבונות לבנון ויוצרת פילוג פנימי המשרת את האינטרס הישראלי. הארגון מדגיש כי אין הפרדה בין דרום לבנון לשאר חלקי המדינה, וכי כל ניסיון ליצור "אזורים ניסיוניים" הוא שלב בדרך לכיבוש עקיף ולחיסול ציר ההתנגדות.
דרישה לנסיגה מלאה ללא תנאים
בניגוד להסכם, שבו כל נסיגה ישראלית מותנית בפירוק חזבאללה, דורש הארגון הפסקת אש מלאה ונסיגה ישראלית מכל שטחי לבנון ללא תנאים. הארגון דוחה כל הסכם חלקי או מותנה, ורואה בו ניסיון אמריקאי-ישראלי להשיג במו"מ את מה שלא הצליחו להשיג בשדה הקרב.

בעיני חיזבאללה, ההסכם אינו הזדמנות או צעד לריבונות, אלא בגידה באלפי החללים והפצועים, וניסיון לחסל את הכוח היחיד שמסוגל להרתיע את ישראל. הארגון שב ומדגיש: כל עוד יש כיבוש תהיה התנגדות, וההסכם נועד להפוך את לבנון ל"מדינה חלשה, מפורקת ומשועבדת" תחת חסות אמריקאית-ישראלית.
