accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך ויקיפידה, קנבה
צילום: מתוך ויקיפידה, קנבה

מטהרן להאג: איראן פותחת במערכה משפטית נגד ישראל וארה"ב

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

לפני כשעה

9

20

like

1

dislike

למרות המשך המשא ומתן, משטר האייתוללות פותח חזית חדשה נגד ישראל וארה"ב - הפעם בזירה המשפטית • מוג'תבא חמינאי קרא להעמיד את שתי המדינות לדין בגין "פשעי מלחמה" • זאת, בזמן שהמשטר עצמו ביצע טבח המוני של עשרות אלפי מפגינים איראנים


רוצה שנקריא לך?

מגישים

למרות המשך המשא ומתן, נראה כי משטר הטרור האיראני פועל כדי להמשיך את הלחימה – כשהוא דוחף אותה מהזירה הצבאית אל הזירה הלאומית: ברשת התקשורת האיראנית "איראן אינטרנשיונל", פורסם היום (ראשון) כי מוג'תבא חמינאי, מנהיג איראן, שטרם נראה בציבור מאז תחילת שאגת הארי וחיסולו של אביו עלי חמינאי, קורא "לפעולה משפטית נגד ארה"ב וישראל" כשהוא טוען לצורך "להעניש על הפשעים".

maximize-image
images-count1+
בית הדין הבינלאומי בהאג | צילום: שאטרסטוק

על פי הדיווח, הקריאה הגיע במסר שהועבר לרגל שבוע המשפט האיראני, בו "האשים" חמינאי  את ארצות הברית וישראל בביצוע "פשעים", כמו למשל "הפרת זכויות של האומה האיראנית", "הריגת יחידים", "גרימת נזק לאיראן", "מתקפות על מרכזים רפואיים ושירותים", "רצח תינוקות" ו"פשעי מלחמה", וקרא למעקב משפטי אחר מקרים אלה בבתי משפט מקומיים ובינלאומיים.

במסר שהעביר, טען חמינאי או מי מטעמי כי "יש לתפוס את הפושעים ולהעניש אותם על מעשיהם הפליליים". הוא גם כתב בחלק מהמסר כי "ההודאות ואפילו הגאווה החצופה של כמה ממנהיגי האויב האמריקאי והציוני בפשעים אלה מהוות הודאה בביצוע פשע ויכולות לסלול את הדרך למעקב משפטי ומשפטי אחר מקרים אלה".

טראמפ ונתניהו נכנסים לאחוזה במאר א-לאגו |
maximize-image
images-count1+
טראמפ ונתניהו נכנסים לאחוזה במאר א-לאגו, ארכיון | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

כזכור, במהלך הפגנות החופש של העם האיראני שנערכו בחודשים שקדמו למבצע שאגת הארי וזעם אפי, טבח משטר האייתוללות האיראני בכ-42,000 מפגינים על פי דיווחים של ארגוני זכויות אדם שונים, אך אף ארגון בינלאומי לא פעל לעצירת הטבח הנורא של נשים, ילדים, וגברים צעירים שנאבקו למען החופש שלהם.

תחקיר מזעזע: כך הפך בית חולים באיראן למלכודת מוות

תחקיר מזעזע: כך הפך בית חולים באיראן למלכודת מוות

7
08:48|ציון בנג'ו

כך למשל, רק היום חקירה חדשה של "איראן אינטרנשיונל" חשפה כיצד בית החולים ע'ראזי באספהאן שימש כמרכז פעילות של כוחות הביטחון במהלך דיכוי ההפגנות בין ה-8 ל-10 בינואר. לפי עדויות, המתקן הרפואי הושם תחת פיקוח הדוק של גורמי ביטחון, שמנעו טיפול רפואי, העלימו גופות ומחקו רישומים רשמיים של מאושפזים כדי להסתיר את ממדי ההרג.

עקבו אחרינו גם ב-Google News